تبیان، دستیار زندگی
بر حجت الاسلام والمسلمین جعفر الهادی در ششمین همایش مخاطبان خاص تبلیغ گفت: باید در برابر پیروان سایر مذاهب اسلامی با تأكید بر مبانی كلامی و فقهی شیعه از راه عطوفت و مدارا به تبلیغ تفكر شیعیان پرداخت . وی با قرائت حد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

براى تبلیغ تفكر شیعیان باید از راه عطوفت و مدارا گام بر

حجت الاسلام والمسلمین جعفر الهادی در ششمین همایش مخاطبانخاص تبلیغ گفت: باید در برابر پیروان سایر مذاهب اسلامی با تأكید بر مبانی كلامی وفقهی شیعه از راه عطوفت و مدارا به تبلیغ تفكر شیعیان پرداخت.

وی با قرائت حدیثی از پیامبر اكرم ـ ص ـ اظهار داشت: رسول گرامیاسلام فرمودند به هر پیامبر مبعوث ‌‌از طرف خداوند، توصیه شده است كه با مردم ومخاطبان خود مدارا كنند. روایات در مورد مدارا فراوان است ولی اصل مدارا تعریف نشدهاست. از این رو تفسیرهای ناقص و دور از واقعیتی از آن به میان آمده است كه ما ازاصل و مبانی خود دست برداریم در حالی كه این چنین نیست.
حجت الاسلام والمسلمینجعفر الهادی افزود: چند مسئله در جذب پیروان سایر فرق اسلامی مؤثر است. اولین مسئلهملزم بودن به قرائت صحیح و مطلوب قرآن است. صحیح‌خوانی و فصیح‌خوانی و حفظ قرآنبهترین راه برای پاسخگویی به اتهامات وارده بر شیعه است. دوم مسئله حدیث است.بهترین راه این است كه احادیثی كه اهل سنت و شیعه بر آن اتفاق نظر دارند، مطرح شود.وی تبلیغ غیر مستقیم را یكی از روش‌‌های مهم در امر تبلیغ برشمرد و یادآور شد: مانیازی نداریم بصورت مستقیم وارد مباحث مذهبی شویم. اگر بتوانیم بعضی از افكار زیبارا مطرح كنیم و مخاطب مجذوب ما شود كم كم می‌توان معارف را منتقل كرد. سعی كنید درسخنرانی‌های خود مسائل مشترك را مد نظر قرار دهید.
منبع : رسا