تبیان، دستیار زندگی
تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسینی در گفت و گویی با تشریح تغییرات این دوره از مسابقات، تجمیع رشته های مختلف و برگزاری مسابقات سراسری قرآن را در قالب المپیاد قرآنی یکی از اختصاصات این دوره بر شمرد و تصریح کرد: تجمیع رشته های قرآنی و ب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز رقابت های ۲۶۲حا فظ وقاری برگزیده کشور در مسابقات سراسری قرآن

مسابقات سراسری قرآن

تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسینی در گفت و گویی با تشریح  تغییرات  این دوره از مسابقات، تجمیع رشته های مختلف و برگزاری مسابقات سراسری قرآن را در قالب المپیاد قرآنی یکی از اختصاصات این دوره بر شمرد و  تصریح کرد: تجمیع رشته های قرآنی و بر گزاری مسابقات در قالب المپیاد بزرگ قرآنی و وتفکیک مسابقات برادران از خواهران  را دو تصمیم کارشناسی بود که با قوت در این دوره عملی شد.

حجت الاسلام حسینی تکمیل فرآیند معرفی نفرآت بر تر به شکل سطح بندی رادر  رشته های حفظ؛ قرائت و ترتیل از دیگر تغییرات امسال مسابقات قرآن  بر شمرد وافزود : پخش زنده سی ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن  در سه نوبت صبح و ظهر وشب و تولید آثار مختلف رسانه ای  با حضور تیم های مختلف  را از جمله تحولات این دوره برشمرد.

مسابقات رشته معارف در گذشته به شکل مکتوب بر گزار می شد، اما در مسابقات امسال با تغییر نحوه اجرا و رسانه ای شدن این رشته  مسابقات رشته معارف با استقبال گسترده علاقه مندان روبرو شد.

جلوه های ویژه و غنی مسابقات امسال  

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف  یکی از ویژ گی های این دوره از مسابقات را وجود کارگردان هنری دانست وافزود : سی ونهمین دوره مسابقات با وجود یک کارگردان هنری و تیم کار گردانی در بخش های مختلف نور، صدا و اجرا و بهره گیری از قطعات نمایشی در ابعاد مختلف بصری  شاهد جلوه های ویژه و غنی تری است که مسابقات سراسری امسال  را در ایعاد هنری وبصری از دوره های قبل متمایز کرده است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه  این گفت وگو بر گزاری مسابقات رشته معارف را یکی از جذابترین بخشهای مسابقات دانست وافزود : مسابقات رشته معارف در گذشته به شکل مکتوب بر گزار می شد، اما در مسابقات امسال با تغییر نحوه اجرا و رسانه ای شدن این رشته  مسابقات رشته معارف با استقبال گسترده علاقه مندان روبرو شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف  با بیان اینکه در بخش سوم مسابقات سراسری قرآن بیش از ۲۶۲ نفر از شر کت کنندگان در پنج رشته به رقابت می پردازند افزود : در این دوره از مسابقات سراسری ۶۵ نفر شرکت کننده در رشته حفظ کل؛ ۶۵ نفر در رشته قرائت؛ ۵۰ نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء، ۵۰ نفر در رشته ترتیل و ۳۱ نفر در رشته حفظ  ۱۰ جزء  از امروز رقابت های خود را آغاز کردند. .

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی یکی از برنامه های این دوره از مسابقات را رونمایی از سند راهبردی فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف در مراسم اختتامیه مسابقات دانست وافزود :سند راهبردی فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف توسط کمیته تحول مسابقات در سازمان اوقاف با حضور کارشناسان و صاحب نظران تدوین وتنظیم شده و پس از ویراست های مختلف به تایید نماینده ولی فقیه وریاست سازمان اوقاف رسیده است. این سند زمینه ساز توسعه فعالیت های قرآنی در سطح کشور خواهد شد.


منبع:
خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .