تبیان، دستیار زندگی
یم حجت الاسلام والمسلمین ضمیری مسئول مؤسسه آموزشی ـ پژوهشی مذاهب اسلامی یكشنبه در ششمین همایش تبلیغ و مخاطبان خاص بهترین راه ایجاد محبت شیعه در بین مخالفان را بیان فضائل اهل بیت ـ ع ـ دانست . وی در این مراسم تبلیغ د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با بیان فضایل اهل بیت باید در دل ها یك محبت ایجاد كنیم

حجت الاسلام والمسلمین ضمیری مسئول مؤسسه آموزشی ـ پژوهشیمذاهب اسلامی یكشنبه در ششمین همایش تبلیغ و مخاطبان خاص بهترین راه ایجاد محبتشیعه در بین مخالفان را بیان فضائل اهل بیت ـ ع ـ دانست.

وی در این مراسم تبلیغ در مناطق مرزی را یك ضرورت دانست و گفت:امروزه ما در شرایط ویژه‌ای زندگی می‌كنیم. مذهب ما از جوانب مختلف دچار یك نوعتهاجم است. این تهاجم از طریق ایجاد شبهه و ابهام در مسلمات ما صورت می‌گیرد. ما درگذشته شبهات كمتری در خصوص مذهب داشتیم ولی امروز با خیل عظیمی از شبهات روبه‌روهستیم كه مذهب ما را به چالش كشیده است.
حجت الاسلام ضمیری ادامه داد: با اینوجود می‌طلبد با تحقیق و مطالعه بیشتر در معلوماتی كه از گذشته داشتیم و تولیداندیشه در خصوص مذاهب كه مورد تأكید رهبر معظم انقلاب نیز است یك بازنگری در نوعاستدلال‌ها صورت گیرد. زیرا دشمن كارهای خود را هماهنگ با افراد مختلف و مكان‌هایمختلف انجام می‌دهد و در جمع كسانی كه بر ضد مذهب كار می‌كنند، پراكندگی مشاهدهنمی‌شود بلكه كاملاً انسجام یافته است.
وی خواستار شناسایی روحیه مخاطبان درمرز‌ها شد و افزود: در نوع برخورد با مسائل نباید از این نكته غفلت كنیم كهبرخوردهای احساسی كاری از پیش نمی‌رود و باید ابتدا كار مستمر فرهنگی انجام داد.می‌توان از راه بیان فضایل اهل بیت ـ ع ـ در دل آنها یك محبت بیشتر ایجاد كنیم وتعامل با جوانان نیز باید در اولویت قرار گیرد.
مسئول مؤسسه آموزشی ـ پژوهشیمذاهب اسلامی خاطر نشان ساخت: مبلغین اعزامی به مناطق مرزی كشور سه نكته را باید مدنظر قرار دهند. ابتدا تقویت بنیان‌های فكری شیعیان آن منطقه. واقعاً ابتدا شیعیانخود را تقویت كنیم تا مبانی دینی خود را بشناسند و از این مرزبانان فرهنگی حمایتكنیم. دوم رفع شبهات و ابهاماتی است كه در منطقه وجود دارد. مبلغ باید با آخرینشبهات آشنا شود و با بهترین روش به آنها پاسخ دهد. سومین نكته تعامل سازنده با اهلسنت است. زیرا می‌توان در اثر همین ارتباطات می‌توان اینها را به محب شیعه تبدیلكرد.
وی ضمن درخواست از طلاب برای پرهیز از تبلیغ برای بعضی از كتب چاپ شده بهعلت بوجود آمدن برخی‌تنش‌ها، بهترین كتاب را تفسیر نمونه قرآن دانست كه در نزد اهلسنت نیز جایگاه خاص دارد.
منبع : رسا