تبیان، دستیار زندگی
اما شاید ریحان ها بوی خود را از دست داده باشند چون ریحان بسیار لطیف است و شادابی و طراوتش تا وقتی است كه در بوستان و باغ و بر شاخسار، یعنی محیط طبیعی خود بماند و در كنار درخت و اصل خویش زندگی كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هر که هستی آن می شوم

اما شاید ریحان ها بوی خود را از دست داده باشند چون ریحان بسیار لطیف است و شادابی و طراوتش تا وقتی است كه در بوستان و باغ و بر شاخسار، یعنی محیط طبیعی خود بماند و در كنار درخت و اصل خویش زندگی كند.

بخش خانواده ایرانی تبیان
کودک

اما شاید ریحان ها بوی خود را از دست داده باشند چون ریحان بسیار لطیف است و شادابی و طراوتش تا وقتی است كه در بوستان و باغ و بر شاخسار، یعنی محیط طبیعی خود بماند و در كنار درخت و اصل خویش زندگی كند و به سبب همین لطافت بسیار است كه بادی شدید، گلبرگ هایش را می پراكند و لطافت و بویش را از بین می برد و آن را به وادی تباهی می رساند. حال فراموش نكنیم كه ما در زندگی همیشه ریحان داریم و باید 2 جواهر گرانبها كه زن و فرزند هستند را از این بادهای سخت در امان نگه داریم چراكه هر دو در تعالیم اسلامی ریحانه نامیده می شوند. البته همتی كه در حفاظت از فرزند صرف می شود شاید بسیار دشوار باشد؛ چرا كه هر كاری كه ما انجام می دهیم، از خوردن، صحبت كردن، نشستن، برخاستن، همه و همه در فرزندانمان تأثیر می گذارد. نه تنها در فرزندانمان بلكه امروزه اثبات شده است كه هر چه ما انجام می دهیم و هر ویژگی ای كه ما در خود رشد می دهیم حتی در فرزند ٍِ فرزند ما كه نوه ما باشد و همینطور پایین تر تأثیر گذار است.

پس ما ناخودآگاه در هر روز از زندگی، نسلی از خود را می سازیم! اما چه می سازیم؟ چگونه می سازیم؟ كمی تامل به این موضوع، آدم را تكان می دهد. شكل و قیافه فرزندان تركیبی از پدر و مادر است و اگر این شباهت وجود نداشت باید در افراد دیگر كه در خانواده نزدیك به فرزند هستند این شباهت را مطالبه كرد؛ حال اخلاق فرزندانمان نیز به همین ترتیب شكل می گیرد؛ یعنی اخلاقی تركیب شده از اخلاق تمامی اعضای خانواده. لذا از حقوق فرزند بر پدر این است كه مادری خوب برای فرزندش انتخاب كند. از نگاه پیامبر(ص)، تربیت و پرورش كودك، پیش از انعقاد نطفه آغاز می شود. حضرت می فرمایند: دقت كن و ببین نطفه خود را در كجا قرار می دهی زیرا خلقیات از خانواده به فرزند می رسد. پس به این نكته دقت كنیم كه فرزندانمان آن چیزی نمی شوند كه ما دوست داریم بلكه آن چیزی می شوند كه ما هستیم. پس اول از همه خود را اصلاح كنیم.



منبع:همشهری انلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.