تبیان، دستیار زندگی
نویسنده و پژوهشگر تاریخ اسلام، گفت: ترغیب و تشویق مردم به خرید کالای ایرانی باید در یک بستر فرهنگی صورت گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشویق مردم به خرید کالای ایرانی در بستر فرهنگی

نویسنده و پژوهشگر تاریخ اسلام، گفت: ترغیب و تشویق مردم به خرید کالای ایرانی باید در یک بستر فرهنگی صورت گیرد.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان

تشویق مردم به خرید کالای ایرانی در بستر فرهنگی

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدحسین رجبی، نویسنده، مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام در خصوص ضرورت برگزاری جشنواره هایی مانند جشنواره "ایران ساخت" با هدف حمایت از تولیدات دانش بنیان ساخت ایران، بیان کرد: باید این کار در یک بستر فرهنگی صورت گیرد؛ یعنی باید علاقه و افتخار و سرافرازی به میهن با تظاهر به  استفاده از کالاهای ایرانی جامه عمل پوشد؛ مانند همان کاری که در کشور هندوستان صورت می گیرد.
وی افزود: با توجه به اینکه یکی از اهداف جشنواره ایران ساخت، جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان است، نیاز است که نظر موافق افراد و شخصیت های مورد علاقه و قبول گروه های اجتماعی را منژس کنید که این افراد شامل هنرمندان، ورزشکاران، نویسندگان و ... می شود.
به گفته رییس اسبق کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس، تولیدات ایرانی از یک سو باید کیفیت کالاهایشان را ارتقا دهند و از سوی دیگر مقررات و کنترل شدیدی بر ورود کالاهای مشابه صورت گیرد، در غیر این صورت مردم نه ترغیب به خرید کالای ایرانی می شوند و نه از خیرد خود راضی خواهند بود.
معاون پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی دانشگاه امام حسین تصریح می کند: در شرایط کنونی کشور فقط باید زمینه را برای ورود کالاهای سرمایه ای، آن هم با اولویت هایی که از سوی دولت اعلام می شود، فراهم کرد.
وی در پاسخ به این سوال که این جشنواره در دو بخش حرفه ای و مردمی برگزار می شود در حوزه فعالیت شما چگونه می توان مردم را درگیر این جشنواره کرد، گفت: حوزه کاری من، پژوهش های فرهنگی است که درگیر کردن مردم در این حوزه ساز و کار متفاوتی می طلبد.