تبیان، دستیار زندگی
خیلی ها بر این عقیده اند که حتما باید روی پوستشان ماده ای برای حفظ سلامت و شادابی پوست بمالند، در این مطلب شما را با انواع پوشش دهنده های پوست آشنا می کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روی پوستتان چه بمالید؟

خیلی ها بر این عقیده اند که حتما باید روی پوستشان ماده ای برای حفظ سلامت و شادابی پوست بمالند، در این مطلب شما را با انواع پوشش دهنده های پوست آشنا می کنیم.

فرآوری: زینب عشقی - بخش زیبایی تبیان
کرم پودر

ابتدا باید نوع پوستتان را تشخیص دهید و سپس برایش کرم مناسبی در نظر بگیرید، نوع پوست رو به چهار گروه تقسیم می کنیم:

1- پوست نرمال

ظاهرپوست: پاک با بافتی هموار

شما چه احساس می کنید: نرم و صاف است.

2- پوست خشک

ظاهرپوست: نازک و کاغذی با منافذ پوستی ریز؛  با رگ های خونی روی گونه ها

شما چه احساس می کنید: بعد از شستن احساس کشیدگی و سفتی می کنید و ممکن است پوست قرمز یا ملتهب شود.

3- پوست های چرب یا مختلط

ظاهرپوست: براق  و پر از چربی؛ در پوست  های مختلط تنها قسمت هایی از یعنی اطراف بینی، چانه و پیشانی پوست چرب و روغنی است.

شما چه احساس می کنید: ناهموار و زبر و خشن

4- پوست های حساس

ظاهرپوست: تمیز اما به راحتی قرمز و ملتهب می شود.

شما چه احساس می کنید: وقتی پوست ملتهب می شود احساس داغی و سوختن می کنید انگار که حشره ای پوست را نیش زده است.
معروفترین پوشش دهنده هایی که می توانید روی پوستتان بمالید شامل:

فون مایع

اگر از مواد آرایشی خوشتان نمی آید ، حتما از ضد آفتاب برای سالم ماندن پوست استفاده کنید، می توانید نوع رنگی و کرم پودر دار آن را تهیه کنید و با یک تیر دو نشان بزنید

رایج ترین و محبوب ترین شکل کرم پودر است زیرا استفاده از آن آسان است و پوشش طبیعی به پوست می دهد. این کرم ها معمولا برای پوست های نرمال و خشک مناسب هستند و افرادی که پوست چرب دارند باید از نوع Oil Free آن استفاده کنند. مقداری از کرم پودر مایع را به صورت نقطه ای روی صورت بگذارید و با پد یا انگشت به همه جای صورت پخش کنید.

کرم پودر

این کرم ها بسیار مرطوب و غنی هستند به خصوص مناسب پوست های خشک هستند و چون بافت تقریبا سنگین دارند باید شما مطمئن شوید که خوب جذب پوست شده است. برای این کار از یک اسفنج مرطوب کمک بگیرید.

پنکیک

این کرم قدرت پوشش بیشتری دارد معمولا به شکل پودر فشرده شده و به 2 صورت چرب (سوپرا) و خشک (آکوا) موجود است و استفاده از آن به کمک اسفنج است که معمولا روی آن در نظر گرفته شده است.

کانسیلر

کانسیلر همانند کرم پودر در مدل های جامد و کرمی موجود است. اما به دلیل اینکه کرم پودری که به پوست می زنیم سنگین بوده و برای پوست اطراف چشم مناسب نیست بهتر است از کانسیلر استفاده کنید.

کرم ضد افتاب

بسیاری از افراد استفاده از کرم ضد آفتاب را مخصوص روزهای گرم تابستان میدادند اما اینگونه نیست و باید در هر فصل حتی زمستان نیز از کرم ضد آفتاب استفاده شود. اشعه های مضر خورشید وقتی بر روی پوست  می تابد باعث میشود پوست کلان خود را از دست بدهد و این در حالی است که کلاژن سازی برای پوست دیگر خود به خود انجام نمیشود و باید با  کرم های مخصوص کلاژن  شادابی و لطافت پوست را برگرداند.
اگر از مواد آرایشی خوشتان نمی آید ، حتما از ضد آفتاب برای سالم ماندن پوست استفاده کنید، می توانید نوع رنگی و کرم پودر دار آن را تهیه کنید و با یک تیر دو نشان بزنید.

پاسخ به دو سوال شایع

*مصرف كرم های ضد چروك از چه سنی توصیه می شود؟

تاثیر فاكتور ارث در داشتن پوست با طراوت انكارناپذیر است افرادی كه دارای ارث ابتلا به پیری زودرس هستند در صورت خواب مناسب و مصرف نكردن سیگار نیز سریعتر از دیگران به پیری پوست دچار می شوند بنابراین باید برحسب نوع پوست استفاده از كرم ضد چروك مناسب را زودتر شروع كنند این زمان با توجه به سن افراد متفاوت است ولی در برخی از افراد پوست حتی از سن 22 سالگی دچار افت پوست می شوند به این گروه توصیه می شود استفاده از كرم های ضدچروك را از این سن شروع كنند.
ولی بطور معمول به افرادی كه مشكل خاصی همچون ارث و مصرف سیگار ندارند توصیه می شود استفاده از كرمهای ضد چروك را از سن 30 سالگی شروع كنند.

*كرمهای زیبایی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

بطور معمول از نظر كیفیت كرمهای ایرانی با خارجی تفاوتی ندارند و كرمهای تولید شده در ایران حدودا 90 درصد همان خواص كرم های تولید خارج از كشور را دارند و نیازی به پرداخت هزینه های چندین برابری برای تهیه كرمهای خارجی نیست.
استفاده از كرم های تولید داخل از كارآیی لازم90 درصدی برخوردار است مابقی 10 درصد را نیز افراد می توانند با انجام مراقبتهای لازم پوستی سلامت و جوانی پوست را حفظ كنند.


منابع: دلگرم، بزک، برترین ها، باشگاه خبرنگاران جوان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.