تبیان، دستیار زندگی
اق آیت الله سید سعید حكیم از علمای نجف تأكید كرد: انتخابات آینده عراق باید حاكمیت كامل و استقلال مردم عراق را درپی داشته باشد. آیت الله حكیم تصریح كرد: انتخابات آینده عراق امری بسیار سرنوشت‌ساز و حساس در كشور به شمار می‌آید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرجعیت همواره خواستار وحدت بین نیروهاى دینى و ملى عراق

آیت الله سید سعید حكیم از علمای نجف تأكید كرد: انتخابات آینده عراق باید حاكمیت كامل و استقلال مردم عراق را درپی داشته باشد.
آیت الله حكیم تصریح كرد: انتخابات آینده عراق امری بسیار سرنوشت‌ساز و حساس در كشور به شمار می‌آید. چرا كه برای اولین بار است كه در تاریخ معاصر كشور این امر صورت می‌گیرد.
وی گفت: انتخابات آینده از نظر مرجعیت شیعه، هنگامی مشروعیت پیدا می‌كند كه حاكمیت و سلطه مردم و احزاب عراق را بطور حقیقی و نه ظاهری بر كشور به رسمیت بشناسد.
آیت الله حكیم گفت: مرجعیت همواره خواستار وحدت بین نیروهای دینی و ملی عراق است و مردم باید با حفظ وحدت و با اراده‌های ملی افرادی با كفایت را انتخاب كنند. وی درباره قانون انتخابات گفت: هنوز قانون كامل و منسجمی به معنای حقیقی آن درباره انتخابات نداریم اما با این حال ملت عراق می‌توانند به حقوق مسلم و آزادی‌هایشان از طریق قانون فعلی كه نكات منفی نیز دارد، برسند.
منبع : خبرگزاری صدای عراق