تبیان، دستیار زندگی
اس حجت الاسلام والمسلمین نورمفیدی در دیدار با اعضای گروه بررسی ابعاد بهداشتی، فقهی و حقوقی خشونت علیه زنان گفت: عدالت این است كه شخصیت زنان را شناسایی كنیم و مطابق شخصیت زن طوری كه به روح لطیف او خدشه وارد نشود، مسئولیت‌ها ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اگر مسئله جنسیت مطلقا نادیده گرفته شود ، ظلم به زنان اس

حجت الاسلام والمسلمین نورمفیدی در دیدار با اعضای گروه بررسی ابعاد بهداشتی، فقهی و حقوقی خشونت علیه زنان گفت: عدالت این است كه شخصیت زنان را شناسایی كنیم و مطابق شخصیت زن طوری كه به روح لطیف او خدشه وارد نشود، مسئولیت‌ها را به او واگذار كنیم.
وی خاطر نشان كرد: اگر مسئله جنسیت مطلقاً نادیده گرفته شود، ظلم به زنان است.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: نگاه ارزشی به زن از سوی پیامبر ـ ص ـ و اسلام در آن برهه تاریك از تاریخ، خود یكی از معجزات پیامبر ـ ص ـ بود و اكنون هم محو هرگونه خشونت علیه زنان نیازمند انقلاب فكری فرهنگی و اعتقادی و به عبارت دیگر اصلاح نگاه به زن می‌باشد.
وی در تعریف خشونت اظهار داشت: هر عملی كه بیرون از محدوده قانون، چه قانون بشری و چه قانون الهی انجام شود كه بر خلاف فطرت سالم انسانی باشد و موجب آزار شخصی، روانی، جسمی و جنسی شود و خلاف میل فرد باشد، خشونت به حساب می‌آید. وی بی‌احترامی زن و مرد نسبت به یكدیگر، خودداری از محبت، جلوگیری از روابط عاطفی زن، قطع صله ارحام، تعرض به اموال زن توسط همسر، جلوگیری كردن از اشتغال زن وقتی كه می‌تواند به امور منزل هم رسیدگی كند، یا وادار كردن زن به كار بیرون از خانه وقتی زن نمی‌خواهد را از مصادیق خشونت علیه زنان عنوان كرد.
حجت الاسلام والمسلمین نورمفیدی گفت: پیامبر اكرم ـ ص ـ آن قدر با زنان به ادب و احترام رفتار می‌كرد كه برخی به پیامبر ـ ص ـ اعتراض می‌كردند و مشاهده رفتار كریمانه پیامبر ـ ص ـ با زنان، زن‌ها را نسبت به مردها پرسشگر می‌كرد. وی علل خشونت‌های خانگی علیه زنان را مشكلات خانوادگی و بی‌مهری‌های اجتماعی، اقتصادی، بی‌عدالتی در خانواده‌ها و اجتماع، فقر، تربیت ناصحیح دانست. وی یادآور شد: یكی از عوارض خشونت‌ خانگی علیه زنان این است كه زن احساس ضعف و ناكارآمدی در مدیریت خانه می‌كند و این خطرناك‌ترین اثر خشونت است.
منبع : رسا