تبیان، دستیار زندگی
ست آیت الله یزدی در نشست مشترك روحانیان استان آذربایجان غربی با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: كار روحانیت در ادامه كار امامت و امامت هم دنباله رسالت است و چون مسئولیت اجرای احكام در جامعه اسلامی بر عهده امام است، اما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روحانى پاسدار احكام الهى است

آیت الله یزدی در نشست مشترك روحانیان استان آذربایجان غربی با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: كار روحانیت در ادامه كار امامت و امامت هم دنباله رسالت است و چون مسئولیت اجرای احكام در جامعه اسلامی بر عهده امام است، امامت هم پایان‌پذیر نیست.
دبیر جامعه مدرسین گفت: اگر بخواهیم بدانیم وظیفه روحانیت چیست؟ باید بدانیم كه وظیفه نبوت و امامت چیست؟ آن وقت وظیفه خود را بهتر می‌شناسیم و عمل می‌كنیم.
آیت الله یزدی با اشاره به اینكه روحانی پاسدار احكام الهی است، گفت: اگر ما ‌ببینیم كه در جامعه ارزش‌های اسلامی زیر سؤال می‌رود و یا آلوده به انحرافات و كج‌اندیشی‌ها می‌شود، عدم دفاع ما از دین نشان می‌دهد كه از روحانیت اصیل فاصله گرفته‌ایم. روحانیت نمی‌تواند تماشاگر باشد و از اسلام دفاع نكند. اگر یك روحانی نیازهای زمان خود را نشناسد، دچار شكست خواهد شد. وی در ادامه اظهار داشت: روحانیت باید انحرافات را از زندگی مردم پاك كند و اگر خودشان پاك نباشند، نمی‌توانند مردم را پاك نگه دارند.
آیت الله یزدی افزود: وظیفه دیگر روحانیت خدایی كردن مردم است و این هم بستگی به این دارد كه خود روحانی باید خدایی باشد و اگر چنین نباشد، نمی‌تواند مردم را خدایی كند و حال آنكه معتقدیم روحانیت اسلام، خدایی‌ترین قشرها می‌باشد.
دبیر جامعه مدرسین با اشاره به وجود فضای مناسب برای فعالیت روحانیان گفت: در رژیم پهلوی چنین فضایی وجود نداشت تا روحانیت دورهم جمع شوند و مشكلات را طرح و بررسی كنند و اگر جلسه‌ای بود در یك نماز و یا یك مراسم ختم تمام می‌شد. چنان فضای بسته‌ای بر جامعه حاكم بود كه حتی نمی‌توانستیم بگوییم امام حسین ـ ع ـ به چه نیتی قیام كرد.
منبع : رسا