تبیان، دستیار زندگی
ست آیت الله مصباح یزدی روز یكشنبه در جمع فرماندهان و پرسنل قرارگاه حمزه سید‌الشهداء ـ ع ـ ارومیه گفت: پیروزی جبهه حق در گرو اخلاص است و باید برای شكوفایی افراد خالص در این جبهه تلاش كنیم. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جبهه حق همیشه پیروز است

آیت الله مصباح یزدی روز یكشنبه در جمع فرماندهان و پرسنل قرارگاه حمزه سید‌الشهداء ـ ع ـ ارومیه گفت: پیروزی جبهه حق در گرو اخلاص است و باید برای شكوفایی افراد خالص در این جبهه تلاش كنیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به علت برخی اصطكاك‌ها در شعارهای جبهه حق گفت: در میان شعارهای دینی ما برخی اصطكاك‌ها پیش می‌آید. یك مطلبی را می‌خوانیم و به آن دل می‌بندیم، اما بعد به شعار دیگری روی می‌آوریم كه با سایر مواضع جبهه حق همخوانی ندارد. باید دید علت این مسئله چیست؟ وی خاطر نشان كرد: در روایات وارده از پیامبر اكرم ـ ص ـ و ائمه اطهار ـ ع ـ آمده است كه جبهه حق همیشه پیروز است و اراده خدا در حمایت از جبهه حق است. اما گاهی در عمل خلاف این مسئله صورت می‌گیرد. حضرت پیامبر ـ ص ـ و علی ـ ع ـ در بسیاری از جنگ‌ها حضور داشتند اما بعضی جنگ‌ها منجر به شكست جبهه اسلام می‌شد. علت اصلی این مسئله دلبستگی به غنائم و امور دنیوی عده‌ای در جبهه حق است. دلبستگی به دنیا باعث لغزش در همه امور است.
آیت الله مصباح یزدی در بیان علت اصلی شهادت ائمه ـ ع ـ و خانه‌نشینی حضرت علی ـ ع ـ گفت: بعد از رحلت پیامبر اكرم ـ ص ـ مسلمانان به اصطلاح به دموكراسی روی آوردند و فرد دیگری را به جای امیرالمؤمنین ـ ع ـ برگزیدند. ائمه اطهار ـ ع ـ در زمان اوج انجام وظایف و رهبری جامعه به شهادت رسیدند و عملاً حق در ظاهر شكست خورد. علت اصلی همه این شكست‌ها وجود ناخالصی‌ها در جبهه حق است. باید در رفع این ناخالصی‌ها تلاش كنیم و زمینه را برای شكوفایی افراد خالص در جبهه حق فراهم نماییم. اگر جبهه حق خالص باشد، پیروز است.
آیت الله مصباح یزدی همچنین خطاب به پاسداران حاضر در این مراسم گفت: در حقیقت اگر چیزی به نام اسلام و تشیع و ولایت فقیه داریم، همه مرهون خون‌های پاكی است كه بوسیله آنها این درخت تنومند انقلاب حاصل شده است.
منبع : رسا