تبیان، دستیار زندگی
کارگردان فیلم کوتاه «ضد آب» با اشاره به چگونگی ساخت این پروژه سینمایی توضیح داد «ضد آب» مساله کودک آزاری در جامعه را مورد بررسی قرار می دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«ضد آب» به کودک آزاری می‌پردازد

کارگردان فیلم کوتاه «ضد آب» با اشاره به چگونگی ساخت این پروژه سینمایی توضیح داد «ضد آب» مساله کودک آزاری در جامعه را مورد بررسی قرار می دهد.

بخش سینما وتلویزیون تبیان
title

داوود رضایی کارگردان «ضد آب»  با اشاره به ساخت این فیلم کوتاه گفت: تصویربرداری در زمستان سال ۹۴ آغاز شد و مراحل پس از تولید تابستان سال ۹۵ به پایان رسید و در نهایت «ضد آب» در ۱۵ دقیقه ساخته شده و به یکی از ناهنجاری های اجتماعی پرداخته است.

وی ادامه داد: این فیلم کوتاه با موضوع کودک آزاری جلوی دوربین رفته است. با توجه به اینکه مساله کودک آزاری به دلیل خط قرمزهایی که وجود دارد کمتر در سینمای ایران مورد بررسی قرار می گیرد، فیلم کوتاه به عنوان یک رسانه می تواند به چنین مواردی بپردازد.

این کارگردان فیلم کوتاه تاکید کرد: مخاطب فیلم کوتاه به گستردگی فیلم بلند سینمایی نیست و تشنج ها و برخوردهایی که به تصویر کشیدن موضوعی مانند کودک آزاری می تواند در سینما ایجاد کند در فیلم کوتاه وجود ندارد به همین دلیل یکی از مهمترین رسالت های فیلم کوتاه این است که بتواند به چنین موضوع هایی که سینمای بلند نمی تواند آن را به تصویر کشد، بپردازد.

وی توضیح داد: متاسفانه طی سال های گذشته اخبار تلخی از کودک آزاری در جامعه به گوش می رسد و ما سعی کردیم با ساخت «ضد آب» فرصتی برای بحث در مورد این مشکل فراهم کنیم. در واقع در این فیلم تلاش کردیم تا درباره آدم هایی صحبت کنیم که در کودکی دچار آزار قرار گرفته اند اما هیچگاه نتوانستند در مورد آن با کسی حرف بزنند.

این کارگردان جوان بیان کرد: برای ساخت این فیلم کوتاه نزدیک به ۷ ماه درباره مساله کودک آزاری در جامعه تحقیق کردم، البته تحقیق درباره این موضوع که در جامعه ما یک تابو است، بسیار سخت بود و منابع زیادی در این مورد نداشتیم. در نهایت به چند مصاحبه با آدم هایی که این اتفاق برای آنها رخ داده بود و تعدادی از پزشکان که درباره کودک آزاری در جامعه تحقیق کرده بودند صحبت کردیم.

وی با اشاره به اینکه اولین نمایش این فیلم در جشنواره فیلم کوتاه تهران خواهد بود، توضیح داد: مساله ای که بعد از تحقیقات در زمینه کودک آزاری متوجه شدیم این است که تعداد بسیار کمی از افرادی که دچار این مشکل شده اند، توانستند دوباره با جامعه بازگردند و زندگی طبیعی خود را ادامه دهند. هرچند نتیجه تحقیقات بسیار تاسف برانگیز بود اما تمام تلاش خود را کردیم تا نمود این تحقیقات را در یک فیلم کوتاه به تصویر کشیم.

رضایی در پایان گفت: در خلاصه داستان این فیلم که با نگاهی متفاوت به مساله تجاوز پرداخته، آمده است که سیامک در کودکی قربانی کودک آزاری بوده و بعد از آن حادثه هیچگاه رنگ آرامش و ثبات را ندیده است. هنوز سایه سنگین آن اتفاقات لحظه لحظه زندگی سیامک را فرامی گیرد و او را ترک نمی کند. سیامک حالا بعد از بیست سال با مردی روبرو می شود که باعث همه این اتفاقات بود.

در این فیلم کوتاه بازیگرانی چون حسین امیدی، محمدرضا مالکی و پدرام زنجانی حضور دارند.


منبع: مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .