تبیان، دستیار زندگی
آیت الله مکارم شیرازی از کم شدن توجه جامعه به کتاب انتقاد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای مطالعه عمیق نیازمند کتاب هستیم


آیت الله مکارم شیرازی از کم شدن توجه جامعه به کتاب انتقاد کرد.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان
مکارم شیرازی

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای ستاد برگزاری دومین همایش پژوهشی و کاربردی هنر و تبلیغ درقم خاطرنشان کرد: طرح کتاب باید با محتوای آن هماهنگ بوده و تضادی نداشته باشد، شکیل بودن کتاب حتی به لحاظ نگارش، علائم، آرایه ها و فصل بندی در جلب مخاطب بسیار موثر است.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه محتوای خوب کتاب یک نکته و عرضه خوب آن هم نکته دیگری است، اظهار داشت: قرآن دارای محتوای بسیار خوبی است و به همین میزان به خوبی هم عرضه شد و طلاب و متدینین باید از این کتاب آسمانی الگو بگیرند.
وی گفت: در عصر کنونی عرضه خوب بسیار مهم و موثر است، برای خرید وسایل مصرفی و جلب مشتری هم همیشه از بسته بندی خوب استفاده می کنند و کتاب آرایی 50 درصد در تاثیرگذاری یک کتاب خوب موثر است.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: البته در این زمینه نباید زیاده روی کرد و به عنوان نمونه کتاب یا مقالاتی وجود دارد که نیمی از صفحه با نقاشی و یا مسائل دیگر پر شده که این مساله توجه به متن کتاب را کاهش می دهد.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: همایش پژوهشی و کاربردی هنر خوب و مفید است و باید با توجه بیشتر به جزئیات و پرهیز از کلی گویی برای تاثیرگذاری بیشتر آن تلاش شود.
وی گفت: منبر هم مانند کتاب بوده و باید مطلب و هنر با هم آمیخته باشد همچون مرحوم فلسفی، که با هنرنمایی خود در سخنرانی، مخاطبان را کاملا جذب می کرد.
دومین همایش پژوهشی و کاربردی هنر و تبلیغ با عنوان ' کتاب آرایی دینی در فرهنگ، تمدن اسلامی ' روزهای 24و 25 آذرماه سال جاری در قم برگزار می شود.


منبع: ایرنا