تبیان، دستیار زندگی
تلویزیون بعد از پخش سریال های تکراری و بی رمق با پخش چند سریال و برنامه ترکیبی رونق دوباره می گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جان دوباره با صالح علا، ضیا و خانه پوشالی

تلویزیون بعد از پخش سریال های تکراری و بی رمق با پخش چند سریال و برنامه ترکیبی رونق دوباره می گیرد.

فرآوری: علی احمدی- بخش سینما و تلویزیون تبیان
برنامه فرمول یک, سریال هشت و نیم دقیقه, سریال ماه پلنگ, برنامه چرخ, برنامه چشم شب روشن, محمد صالح علا, علی ضیا, شهرام شاه حسینی

فرمول یک/ شبکه یک

علی ضیاء که تجربه برنامه صبحگاهی ویتامین3 را در شبکه سه دارد با پخش برنامه «فرمول یک» از شبکه یک سیما به تلویزیون می آید.
ضیاء درباره ساختار متفاوت برنامه می گوید: « این برنامه جدید، به عنوان برنامه صبحگاهی شبکه یک سیما خواهد بود و البته ساختار آن تفاوت های زیادی با «صبح بخیر ایران» دارد و بسیار متفاوت است. صبح بخیر ایران» همواره برنامه شاخص و درخشانی بوده است که با اجرای آقای واحدی شناخته می شود. خوشبختانه ایشان همچنان پنجشنبه ها در شبکه یک برنامه دارند. ایشان و آقای نظام اسلامی و ... جزو اساتید بنده به حساب می آیند. ما احترام بسیاری برای برنامه «صبح بخیر ایران» داشته ایم و سال ها از آن لذت برده ایم.
ضیا ادامه داد: «فرمول یک» با ساختار جدیدی به تلویزیون می آید و به دلیل همین ساختار متفاوت، اسم متفاوتی برایش انتخاب کرده ایم. این برنامه تفاوت های عمده ای با دیگر برنامه های صبحگاهی شبکه یک سیما خواهد داشت. در این برنامه فرمول جدیدی از برنامه سازی برای صبحگاه ارائه خواهد شد که امیدوارم این اتفاق با کمک مردم به خوبی رخ دهد. تلاشمان این است که ساختار جدیدی را بسازیم که همواره در ذهن مردم باقی بماند. می کوشیم هیجان «فرمول یک» را روز به روز بالاتر ببریم. از همین رو تلاش کرده ایم کار ریتم تندی داشته باشد. این برنامه از بخش های هفت دقیقه ای تشکیل شده است و در هر هفت دقیقه مردم اتفاق متفاوتی را خواهند دید.
«فرمول یک» با اجرای سید علی ضیاء و به تهیه کنندگی افشین حسین خانی به زودی از شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 6:30 تا 8:10 به صورت زنده از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت.

برنامه فرمول یک, سریال هشت و نیم دقیقه, سریال ماه پلنگ, برنامه چرخ, برنامه چشم شب روشن, محمد صالح علا, علی ضیا, شهرام شاه حسینی

هشت و نیم دقیقه/ شبکه دو

سریال «هشت و نیم دقیقه» با نام قبلی «یکتا» به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه دو  با نویسندگی گروه نویسندگان (علی دادرس، آزیتا ایرایی، بابک کایدان) یک ملودرام خانوادگی 26 قسمتی است.
این سریال با محوریت موضوعی همدلی و ایثار در یک خانواده ایرانی به نقش مهم و تاثیرگذار زن در سرپرستی و تربیت فرزند بعد از فوت همسر و دفاع از حقوق و کیان خانواده در این شرایط می پردازد. همچنین موضوعی خانوادگی را در بستر یک قصه ملودرام اجتماعی با رویکردهای سبک زندگی و حمایت از تولید داخلی به تصویر می کشد.
در خلاصه داستان آمده: این سریال، قصه زنی با نام یکتا است که به واسطه توطئه ای، همسر خود را از دست داده و با فرزندش در شرایط نامناسب مالی قرار می گیرند. این زن برای گرفتن حق خود اقداماتی انجام می دهد که بن مایه قصه از این موضوع شکل گرفته است.
از بازیگران این سریال می توان به: سام درخشانی، آشا محرابی، سیامک اطلسی، پژمان بازغی، شبنم قلی خانی، الهه حصاری، بهرنگ علوی، مزدک رستمی، مرتضی علی آبادی و مرتضی زارع اشاره کرد.
شهرام شاه حسینی کارگردانی مجموعه هشت و نیم دقیقه را برعهده دارد؛ شاه حسینی سال پیش با سریال همه چیز آنجا توانست مخاطب خوبی را همراه کند.

برنامه فرمول یک, سریال هشت و نیم دقیقه, سریال ماه پلنگ, برنامه چرخ, برنامه چشم شب روشن, محمد صالح علا, علی ضیا, شهرام شاه حسینی

ماه و پلنگ/ شبکه سه

سریال 30 قسمتی «ماه و پلنگ» یک ملودرام اجتماعی است که مسائل روز جامعه را به تصویر می کشد. «ماه و پلنگ» به نویسندگی سعید مطلبی، کارگردانی احمد امینی و تهیه کنندگی آرمان زرین کوب از فروردین امسال مقابل دوربین رفته است. امیرمحمد زند در نقش فریدون و ویدا جوان در نقش کتایون دخترعموی او از شخصیت های اصلی داستان هستند و بخشی از داستان عاشقانه این سریال را تشکیل می دهند. زمان روایت داستان در«ماه و پلنگ» تا نیمه آن در زمان گذشته (5 سال پیش) سیر می کند و بعد از قسمت 16 قصه ها در زمان حال روایت می شوند.
داریوش ارجمند، شاهرخ استخری، علی سلیمانی، علی شادمان، پوراندخت مهیمن، علی سلیمانی، علیرضا استادی، شهین تسلیمی، امیرمحمد زند، ویدا جوان، بیتا سحرخیز و پرویز سیرتی از بازیگران این سریال هستند.
«اولین شب آرامش»، «بی گناهان»، «داوران» و ... از سریال هایی است که امینی کارگردانی آنها را به عهده داشته.
این سریال که روزهای پایانی ضبط را پشت سر می گذارد تا دهم آبان روی آنتن شبکه سه می رود.

برنامه فرمول یک, سریال هشت و نیم دقیقه, سریال ماه پلنگ, برنامه چرخ, برنامه چشم شب روشن, محمد صالح علا, علی ضیا,

چشم شب روشن/ شبکه چهار

«چشم شب روشن» عنوان برنامه جدید شبکه چهار است که از دوم آبان ماه با اجرای محمد صالح علا روی آنتن رفته. با پایان سری برنامه های «نقد چهار»، برنامه های جدیدی جایگزین آنها شدند که در حال تولید هستند؛ «چشم شب روشن» یکی از همین برنامه هاست که شبکه چهار برای شب های پاییزی و زمستانی امسال در نظر گرفته است.
این برنامه تلاش دارد تا با حفظ محتوای برنامه های نقد محور در حوزه های سینما، تئاتر و ادبیات، هر شب با اجرای محمد صالح علا که پیش از این اجرای برنامه «دو قدم مانده به صبح» را در شبکه چهار برعهده داشت، روی آنتن برود.
امیر قمیشی تهیه کنندگی برنامه را برعهده دارد؛ او درباره ساختار برنامه می گوید: «چشم شب روشن» با هدایت یک اتاق فکر و شورای راهبردی با حضور محمد صالح علاء ساخته می شود و محدود به حوزه ادب، فرهنگ و هنر است».
صالح علاء سابقه طولانی در ساخت برنامه های تلویزیونی دارد و از سال ۱۳۸۹،بعد از برنامه «دو قدم مانده به صبح» در تلویزیون حضور نداشته.

چرخ

چرخ/ شبکه چهارخ

اختراع چرخ یکی از اولین اختراعات بزرگ بشر بود که گرچه ساختار آن به نظر ساده می آید اما دستاوردهای تکنولوژیک بسیاری را به دنبال داشت. با الهام از این اختراع باستانی، برنامه سازان گروه دانش شبکه چهار سیما سیاوش و محمد فواد صفاریان پور  برنامه ی جدید خود را «چرخ» نام گذاری کرده اند و می کوشند در این برنامه به سوی افق های تازه ی جهان علم حرکت کنند.
محور اصلی این برنامه موضوعات مختلف جهان دانش و فناوری است که با آیتم هایی نظیر گفت وگو با دانشمندان و پژوهشگران و چهره های علمی مختلف ایران، سرکشی به مراکز علمی کشور و آگاهی از چگونگی تحقیقات علمی دانشمندان ایرانی همراه است. همچنین چرخ می کوشد تا مرزهای جغرافیایی را درنوردد و به تازه ترین یافته ها و رویدادهای علمی روز دنیا نیز بپردازد و پیوسته همانند یک خبرنگار، وقایع علمی جهان را در لحظه، منعکس کند.
چرخ از شنبه تا چهارشنبه راس ساعت 19 با اجرای سیاوش صفاریان پور به طور زنده برای دوستداران دانشِ روز به نمایش در می آید.

خانه پوشالی

خانه پوشالی/ شبکه نمایش

پخش سریال «خانه پوشالی / House of Cards» اوایل مهر ماه از شبکه نمایش شروع شد تا تلویزیون پس از سال های متمادی اقدام به پخش یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی نماید؛ مجموعه تلویزیونی سیاسی که در سطح آمریکا به شدت مورد توجه منتقدان قرار گرفته و برخی آن را بازگویی بخشی از رفتارهای سیاسی مرسوم در ایالات متحده تلقی کرده اند.
با پایان یافتن فصل نخست این سریال، از شنبه این هفته پخش فصل دوم آغاز شده و هر شب ساعت 23 از شبکه نمایش روی آنتن می رود.


منابع: فارس/ بانی فیلم/ مهر/ ایسنا