تبیان، دستیار زندگی
یه با وجود برخی گرایشات ضد اسلام و دشمنی با مسلمانان، در روسیه هر روز افراد بیشتری به اسلام روی می آورند. یک منبع آگاه در شورای فتوای روسیه در گفت و گو با اسلام آن لاین گفت : در طی ماه های دی  سال پیش و مهر ماه سا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گسترش روز افزون اسلام در روسیه

با وجود برخی گرایشات ضد اسلام و دشمنی با مسلمانان، در روسیه هر روز افراد بیشتری به اسلام روی می آورند.

یک منبع آگاه در شورای فتوای روسیه در گفت و گو با اسلام آن لاین گفت : در طی ماه های دی  سال پیش و مهر ماه سال جاری تنها در مسکو پایتخت این کشور 20 هزار نفر به اسلام روی آوردند.
وی خاطر نشان کرد :  این رقم در مقایسه با سال پیش و سال قبل از آن افزایش چشمگیری داشته است.
این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت : ملیت 60 درصد از این تازه دینها روس است که تا به حال هیچ دینی نداشته اند.
علاوه بر این،  وی خاطر نشان کرد 75 درصد آنان دختران جوانی هستند که حدود سنی آنها بین 17 تا 21 سال بوده و خواستار راهنمایی های معنوی هستند. این در شرایطی است که روس ها هر روز در مطبوعات کثیر الانتشار خود درباره اقدامات تعصب آمیز ضد مسلمانان مقالات یا خبرهایی می خوانند و حتی برخی ها اسلام را از ادیانی می دانند که در اقلیت بوده و با فشارهای زیاد رو به رو است.
این امر حاکی از مبارزه ای غیر رسمی در رسانه های روسیه است که هر زن با حجابی را یک بمب گزار انحتاری می خوانند.
این منبع همچنین گفت : مبارزه علیه اسلام و مسلمانان باعث شده تا مردم به دنبال اطلاعات بیشتری درباره این دین بوده  و هنگامی که آنها درباره اسلام تحقیق کرده و اطلاعات به دست می آورد سرانجام این دین آسمانی را به عنوان دین خود می پذیرند.
مقامات مسلمان مسکو پیشتر گفته بودند پس از تراژدی گروگان گیری مدرسه "بسلن" مسلمانان روسیه به طور روز افزون تحت حملات نژاد پرستانه و حملات خشونت بار قرار گرفته اند. بیش از 40 هزار مسلمان روسیه در اعتراض به گروگان گیری به خیابان آمده و در تظاهرات شهر جنوبی بلسن شرکت کردند.
این منبع افزود: هنگامی که شخص تشنه حقیقت از هر کدام از چهار مسجد اصلی در شهر مسکو دیدن می کند، جزوهای رایگانی دریافت می کند که اصول اسلام در آن توضیح داده شده است. انجمن های اصلی روسیه زمینه فعالیت خود را بر جامعه ای پایه ریزی کرده اند که همه مسلمان هستند و این امر به گسترش اسلام در سراسر کشور کمک کرده و باعث می شود باورهای نادرست درباره مسلمانان از بین برود.
در ماه فروردین سال جاری، مسلمانان روسیه گروه هایی را پایه گذاری کردند که از حقوق سیاسی، اقتصادی و دینی آنها دفاع کرده، باورهای نادرست و چهره منفی اسلام را از بین ببرد.
بر اساس سر شماری سال 2003  روسیه 23 میلیون مسلمان داشته که این جمعیت تقریباً 15 درصد 145 میلیون نفر جمعیت این کشور را تشکیل می دهد. در پایتخت این کشور تنها دو میلیون مسلمان زندگی می کنند.
منبع : خبرگزارى مهر