تبیان، دستیار زندگی
اگر رئیس جمهور شود شماری از زنانی که او را متهم به آزار جنسی خود کرده بودند ، تحت پیگرد قانونی قرار دهد و آنها را دروغگو خطاب کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترامپ؛ امپراطور تغییر!

اگر رئیس  جمهور شود شماری از زنانی که او را متهم به آزار جنسی خود کرده بودند ، تحت پیگرد قانونی قرار دهد و آنها را دروغگو خطاب کرد.

فرآوری: ع. امانی - بخش سیاست تبیان

ترامپ، هیلاری کلینتون، انتخابات، نتیجه انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری، مسائل جنسی، آزار جنسی، تجاوز

انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به روزهای حساس خود نزدیک می شود ؛ انتخاباتی نفس گیر با رقابت دو نامزد اصلی یعنی "هیلاری کلینتون" و "دونالد ترامپ". هر نامزدی که بتواند حداقل 270 رای الکترال را از مجموع 539 رای الکترال ایالت های آمریکا کسب کند ، فردی خواهد بود که به کرسی ریاست جمهوری آمریکا در کاخ سفید تکیه خواهد زد.
در این میان "دونالد ترامپ" نامزد پُر حاشیه و جنجالی جمهوری  خواهان در انتخابات ریاست  جمهوری 2016 که بعد از اتهامات وارده به وی در خصوص رسوایی اخلاقی  اش ، با موجی از انتقاد رسانه های آمریکایی روبرو شد به تازگی گفته است اگر بعنوان رئیس  جمهور برگزیده شود ، "ساختار قدرت" رسانه  های آمریکا را تضعیف خواهد کرد. وی برنامه  های سیاست خود برای 100 روز ابتدایی دوران ریاست  جمهوری  اش را در سخنرانی انتخاباتی خود در "گتیزبرگ" ایالت "پنسیلوانیا" لیست کرد.

روزنامه نیویورک تایمز بر اساس یک مدل پیچیده محاسباتی ، گفت که شانس پیروزی "هیلاری کلینتون" دموکرات در انتخابات آتی ، 92 درصد است.

وی متعهد شده است اگر رئیس  جمهور شود شماری از زنانی که او را متهم به آزار جنسی خود کرده بودند ، تحت پیگرد قانونی قرار دهد و آنها را دروغگو خطاب کرد. ترامپ تأکید کرد که شرکت  های رسانه  ای آمریکا به صورت غیرمنصفانه ، کمپین انتخاباتی او را پوشش می  دهند تا به "هیلاری کلینتون" نامزد دموکرات  ها در انتخابات ریاست  جمهوری 2016 آمریکا کمک کنند.
در هفته های اخیر ، چند زن آمریکایی مدعی شده اند که در گذشته  ، قربانی آزار و اذیت جنسی "دونالد ترامپ" نامزد جمهوری  خواهان در انتخابات ریاست  جمهوری امسال آمریکا بوده  اند. این ادعا ضربه  ای موثر بر محبوبیت ترامپ زده است. ادعای این زنان البته با لو رفتن فایل  های صوتی ترامپ و سخنان غیراخلاقی وی در خصوص زنان و حتی دختر خودش ، تأثیر زهرآگین  تری بر پایگاه جمهوری  خواهان در انتخابات پیش  رو گذاشت.
"دونالد ترامپ" ماجرای تعرضات جنسی ادعایی را از پایه و اساس تکذیب کرد و گفت : همه  اش ساختگی است ؛ این اتفاقات هیچ  گاه رخ نداده. بعد از اینکه انتخابات تمام شد ، همه این دروغ  گوها تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.
وی معتقد است : "آنها به شدت تلاش دارند تا آراء من و صدای مردم آمریکا را سرکوب کنند. بعنوان نمونه  ای از ساختار قدرت ، من مبارزه می  کنم. شرکت ارتباطات  "AT&T" ، "تایم وارنر" و سپس سی ان ان (CNN) را خریداری کرده است. این توافقی است که من در دولت خود آن را تأیید نمی  کنم زیرا تمرکز بیشتر قدرت در دستان تعداد اندکی است."
ترامپ در ارتباط با نوع پوشش خبری رسانه های آمریکایی  معتقد است : "وقتی یک تماس تلفنی ساده با بزرگترین روزنامه  ها و شبکه  های تلویزیونی ، آن ها را بر آن می  دارد بدون هرگونه بررسی حقایق و اسناد ، پوشش خبری گسترده صورت دهند ، اینجاست که به شما مربوط می  شود. اگر آنها بتوانند با فردی مثل من که منابع نامحدودی برای مقابله به مثل دارد ، مبارزه کنند ، یک نگاهی به آنچه می  توانند با شما ، شغل شما ، امنیت ، تحصیلات و خدمات درمانی شما انجام دهند نگاهی بیاندازید."
این در حالی است که هفته گذشته ، روزنامه نیویورک تایمز بر اساس یک مدل پیچیده محاسباتی ، گفت که شانس پیروزی "هیلاری کلینتون" دموکرات در انتخابات آتی ، 92 درصد است و  همین موضوع باعث شده ترامپ از حالا شایعه ی تقلب را در جامعه منتشر کرده و بگوید : اگر من رای نیاورم ، بی تردی در انتخابات تقلب شده است!.
به هر حال چند روز بیشتر تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده است و اکثر نظرسنجی ها نشان می دهد که "هیلاری کلینتون" از رقیب انتخاباتی خود یعنی "ترامپ" جلوتر است. (پنجاه و هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا براساس قانون اساسی در سه شنبه 8 نوامبر 2016 18 آبان 1395 برگزار خواهد شد.)


منابع : خبرگزاری فارس / تسنیم / ویکی پدیا