تبیان، دستیار زندگی
رئیس جامعه تورگردانان میانگین سنی گردشگران خارجی را ۵۰ سال عنوان کرد و گفت: «اغلب افرادی وارد ایران می شوند که بازنشسته هستند و شاید پیش از ایران، همه کشورها را رفته باشند».
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترکیب سنی و جمعیتی گردشگران ورودی ایران 

رئیس جامعه تورگردانان میانگین سنی گردشگران خارجی را ۵۰ سال عنوان کرد و گفت: «اغلب افرادی وارد ایران می‌شوند که بازنشسته هستند و شاید پیش از ایران، همه کشورها را رفته‌ باشند».

بخش گردشگری تبیان
گردشگران خارجی

به گزارش «ایلنا» در حالی‌که روند ورود گردشگران به کشور سیری صعودی را در پیش گرفته و هم اکنون در یکی از فصول اوج تقاضا برای سفر به ایران قرار گرفته‌ایم،‌ ابراهیم پورفرج وضعیت گردشگران ورودی به کشور را این‌گونه تشریح کرد: «پیش‌بینی ما از ابتدای سال بر این بود که حدود ۱۰ تا ۱۵درصد افزایش گردشگر خارجی نسبت به سال گذشته داشته باشیم که به نظر می‌آید حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش محقق شده است.» وی اضافه کرد: «البته این مقدار افزایش را بر مبنای زیرساخت‌های گردشگری، توانایی و امکانات کشور پیش‌بینی کرده بودیم؛ زیرا در صورتی که زیرساخت‌ها فراهم باشد، قطعا می‌توانیم گردشگران بیشتری را نیز پیش‌بینی کنیم.»
رئیس جامعه تورگردانان با تاکید بر اینکه به علت کمبود زیرساخت‌های گردشگری به‌ویژه هتل‌، در فصل‌های توریستی برای جوابگویی به شرکت‌های مسافرتی دچار مشکل می‌شویم، توضیح داد: «گردشگران ورودی به ایران، بیشتر گردشگران زیارتی از کشورهای مسلمانی همچون عراق و کویت هستند. اما گردشگران اروپایی هم بیش از پیش برای سفر به ایران ابراز تمایل کرده و در این میان،‌ گردشگران آلمانی در صدر فهرست تعداد گردشگران اروپایی ورودی به کشورمان قرار دارند؛ همان‌طور که سال گذشته نیز این‌گونه بود . پس از آن از ایتالیا و فرانسه بیشترین تعداد گردشگر را داریم.
علاوه بر اینها اما تعداد گردشگران از آمریکا و استرالیا هم قابل ذکر است.» پورفرج تصریح کرد: «تقاضا برای سفر به ایران زیاد است؛ سال گذشته حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی داشتیم که به نظر می‌رسد امسال این عدد به حدود ۵ میلیون نفر برسد.» وی در خصوص میانگین بالای سنی گردشگران ورودی به کشور و عدم موفقیت احتمالی در جذب گردشگران جوان‌تر نیز گفت: «یکی از دلایل این اتفاق تمرکز ما بر تبلیغ برای تورهای فرهنگی بوده است. البته در سال‌های اخیر، تورهای طبیعت‌گردی نیز بیشتر معرفی شده و به همین دلیل شاهد افزایش ورود گردشگران جوان‌تر به کشور بوده‌ایم».



منبع: دنیای اقتصاد