تبیان، دستیار زندگی
رد حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رییس ، هیات رییسه و روسای کمیسیونهای مجلس شورای اسلامی ، مجلس هفتم را مجلس کار دانستند و تاکید کردند: مجلس شورای اسلامی باید با تمام توان و بدون از دست دادن فرصت و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجلس شوراى اسلامى باید در جهت حل مشكلات اصلى گام بردارد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رییس ، هیات رییسه و روسای کمیسیونهای مجلس شورای اسلامی ، مجلس هفتم را مجلس کار دانستند و تاکید کردند: مجلس شورای اسلامی باید با تمام توان و بدون از دست دادن فرصت و با نگاهی عمیق و همه جانبه ، درجهت حل مشکلات اصلی گام بر دارد.

ایشان برخورد کارشناسانه و همه جانبه گری بویژه در مسائل اقتصادی و فرهنگی را بسیار مهم ارزیابی کردند و با اشاره به نقش تعامل مجلس و دولت در گشوده  شدن گره ها افزودند: قوای سه گانه باید دائما با یکدیگر گفتگو داشته باشند و مجلس نیز بصورت جدی باید بر اجرای صحیح مصوبات و طرح ها و لوایح نظارت نمایند.
مقام معظم رهبری ، اطلاع رسانی بموقع از کارهای انجام گرفته در مجلس را ضروری بر شمردند و خاطرنشان کردند: البته مجلس باید از هر گونه بزرگنمایی و برخورد تبلیغاتی و ایجاد توقعات پیش از حد در جامعه پرهیز کند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر لزوم فعال بودن کمیسیونهای مجلس و انجام کارهای کارشناسی کامل در این  کمیسیونها ، به مباحث مربوط به اصل 44 قانون اساسی اشاره کردند و افزودند: درخصوص این اصل، ضمن آنکه هرگونه نگرش اقتصاد سرمایه داری به خصوصی سازی مورد قبول نیست ، دولتی کردن همه امور نیز صحیح نمی باشد و خصوصی سازی باید با رعایت نظارت و حاکمیت دولت و با توجه به اصل 43 قانون اساسی انجام گیرد.
ایشان همچنین با ابراز خشنودی از حرکت مجلس هفتم در جهت اهداف انقلاب اسلامی ،  به مقابله و مبارزه ای که با انقلاب جهت ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی می شود ، اشاره و خاطرنشان کردند: مجلس شورای اسلامی همواره توجه داشته باشد که در وسط این صحنه مبارزه قرا ردارد و هرگونه اشتباه و یا اقدامی که موجب یاس مردم شود، به ضرر نظام خواهد بود.
در ابتدای این دیدار آقای حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر وجود روحیه مودت ، همکاری ، همدلی ، احساس مسوولیت و دیانت درمجلس هفتم در گزارشی از اقدامات مجلس گفت: بررسی و تصویب  لوایح و طرح های باقیمانده از مجلس ششم ، بر طرف کردن ایرادات شورای نگهبان به برنامه  چهارم و ابلاغ این برنامه به دولت، پیگیری مشکلات معیشتی مردم از جمله گرانی و ارایه و تصویب برخی طرح ها در این خصوص ، پیگیری مسائل بین المللی از جمله پرونده هسته ای ایران و برگزاری جلسات  منظم هیات رییسه با روسای کمیسیون های مجلس ، اهم اقدامات مجلس هفتم در چند ماه اخیر است.
در این دیدار همچنین تعدادی از روسای کمیسیون های مجلس ، گزارشی از فعالیتها و اقدامات کمیسیونها ارایه کردند.
منبع : خبرگزارى مهر