تبیان، دستیار زندگی
در هفته گذشته با مطالبی مانند علل بدمزگی دهان، اثرات مخرب نور موبایل، آسیب های تکنولوژی برای سلامتی و ... در خدمت شما بودیم. حال خلاصه و لینک...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییرات بدن در هوای سرد و تسکین دندان درد

در هفته گذشته با مطالبی مانند علل بدمزگی دهان، اثرات مخرب نور موبایل، آسیب های تکنولوژی برای سلامتی و ... در خدمت شما بودیم. حال خلاصه و لینک این مطالب را ارائه می دهیم.

فرآوری : نیره ولدخانی - بخش سلامت تبیان
نور موبایل

چرا صبح ها دهانتان بدمزه است؟

برای خیلی از افراد پیش آمده است که صبح با دهانی بدمزه که ترش و تلخ است از خواب بیدار شوند. اگر چنین مزه ای در دهان تان احساس کنید بدون شک دنبال دلایل آن خواهید گشت.

علائم مشترک بین یائسگی و بیماری ها

زنان با رسیدن به سنی خاص گرگرفتگی، تعریق شبانه، نوسانات خلقی و سایر مشکلات آزاردهنده در یائسگی را تجربه می کنند. ممکن است این علائم طبیعی باشند، اما گاهی پای مشکلات جدی تری در میان است. گاهی برخی علائم یائسگی با علائم برخی بیماری ها در زنان مشترک هستند. در این جا به شش نشانه مشترک بین یائسگی و بیماری ها اشاره خواهیم کرد.

تشنج فقط در اثر صرع نیست

در هر روز مغز شما حدود 70000 خاطره و فکر را پردازش می کند. برای این کار حدود صد میلیارد نورون (سلول عصبی) باید به 500 تریلیون نقطه متصل شوند، همانند فرآیندی که به اندازه ی کافی برق برای روشن نگه داشتن یک لامپ تولید می کند. تشنج زمانی اتفاق می افتد که در سیستم قطعی برق اتفاق بیفتد.در این مطلب نکاتی وجود دارد که شما را از این عملکرد غیر طبیعی بدن آگاه می کند.

چطور برس مو را تمیز کنیم؟

برس مو همیشه با موها در تماس است و تمیز بودن آن برای سلامت موها لازم و ضروری است. در این مطلب 3 ترفند ساده برای تمیز کردن برس مو ارائه می دهیم.

نور موبایل کوری و بیخوابی می آورد

تحقیقات نشان داده است استفاده از وسایلی مانند موبایل و تبلت هنگام خواب باعث نابینایی موقتی در افراد می شود. همچنین در کیفیت خواب و ساعت داخلی بدن اختلال ایجاد می کند.

اثرات آرتروز روی زندگی فرد

درد مفاصل ناشی از آرتروز به دردی شایع در جوامع امروزی تبدیل شده است. آرتروز  یک بیماری مربوط به استخوان و مفاصل است که باعث تخریب غضروف در ناحیه مفاصلی مانند زانو، شانه، ران، دست و یا مهره ها می شود. این بیماری پیامدهایی برای زندگی فرد دارد که باید از جانب اطرافیان درک شود. در ادامه به این اثرات اشاره می کنیم.

تسکین دندان درد با گیاهان طبیعی

گاهی یک پوسیدگی ساده می تواند باعث بروز التهاب شدید و جدی در دندان شده و آن را دردناک کند. در هر حال لازم است تا رسیدن به دندانپزشک، درد دندان را تسکین دهید. در این گونه مواقع، خیلی از افراد به سراغ داروهای مسکن می روند. اما توصیه ما این است که از گیاهان طبیعی استفاده کنید.

وسایل پر از میکروب در خانه

همه ی ما بعد از هر بار استفاده از سرویس بهداشتی دست هایمان را می شوییم، پس همیشه انسان های پاکیزه ای هستیم؟ باید بگوییم نه زیاد! وسایل و بخش هایی در خانه ی ما وجود دارد که پناهگاه میکروب های خطرناکی هستند، در حالیکه بسیاری از ما از وجود آن ها بی خبریم.

آسیب هایی که تکنولوژی به سلامتی می زند

همه ی شما احتمالا می دانید که استفاده ی نادرست از تلفن همراه می تواند موجب درد گردن، شانه ها و کمر شود. اما آیا می دانستید که تایپ کردن و سلفی گرفتن هم به بدن تان آسیب می رساند؟ با پیشرفت تکنولوژی شاهد تسهیل انجام برخی امور هستیم، اما بسیاری از ما نمی دانیم که همین تکنولوژی، در صورت استفاده نادرست چه مشکلاتی برای سلامتی مان به ارمغان می آورد؟

هرگز دست کودکان را نکشید

کارشناسان هشدار می دهند که گرفتن دست کودک و کشیدن آن می تواند باعث دررفتگی آرنج شود که باعث درد در اندام فوقانی می شود. با بزرگ شدن کودک، بدن او کمتر مستعد این آسیب است.

بدن در هوای سرد چه تغییراتی می کند؟

بدن در حالت عادی باید گرم بماند، در غیر این صورت تمام تلاشش را برای گرم کردن خود به کار می گیرد و اگر موفق نشد ممکن است حتی از بین برود و مرگ اتفاق بیفتد. فعالیت بدنی و انجام تمرینات ورزشی در هوای سرد برای بسیاری از ما جذاب و نیروبخش است، اما بهتر است قبل از این کار با تغییرات بدن در هوای سرد آشنا شوید.

وقتی رنگ سفیدی چشم تغییر می کند

گاهی تغییر رنگ سفیدی چشم ناشی از وجود یک اختلال در بدن است که بهتر است با علل آن آشنا شوید. در اینجا برخی از دلایل زرد، قرمز و آبی شدن سفیدی چشم را برای شما بیان می کنیم.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.