تبیان، دستیار زندگی
اش قرآن کریم که به خط مبارک امیر المؤمنین علیه السلام نگاشته شده هم اکنون در کتابخانه امیرالمؤمنین در نجف نگهداری می شود. نجف سرزمین علم و فضیلت و تقوی است همانجایی که صدها هزار عاشق سر از پا نشناخته بدان سو شد رحال کردند و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرآن کریم که به خط مبارک امیر المؤمنین علیه السلام نگاش

قرآن کریم که به خط مبارک امیر المؤمنین علیه السلام نگاشته شده هم اکنون در کتابخانه امیرالمؤمنین در نجف نگهداری می شود.

نجف سرزمین علم و فضیلت و تقوی است همانجایی که صدها هزار عاشق سر از پا نشناخته بدان سو شد رحال کردند و تا امروز مکتب سرخ علوی سلام الله علیه را راسخ و استوار نگاه داشتند.

نجف دیار علوی است و مدرس و حوزه شیخ طوسی است و شیخ مفید هم از آن سامان افاضه را آغاز نمود و شیخ انصاری هم در همان دیار صاحب مکاسب و رسائل شد، در نجف کتابخانه های زیادی یافت می شده و هم اکنون با وجود تجاوز کفار و مشرکان هنوز بقایایی از آنهمه کتاب و کتابخانه موجود است از میان آنان کتابخانه مرحوم علامه شیخ عبدالحسین امینی در نجف اشرف است که بیش از نیم میلیون کتاب را در خود جای داده است و در این میان، نسخه های خطی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، کتابهایی که قدمت آن یک هزاره را پشت سر گذاشته است و نادرترین و مقدسترین آن کتاب قرآن شریف است که به دست اسدالله الغالب و یدالله القاهر امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب (ع) نگاشته شده است.