تبیان، دستیار زندگی
رازهای زیبایی برای خیلی ها از نان شب هم واجبتر است، آنهایی که زیبایی برایشان اهمیت خاصی دارد، با دانستن نکات ریز می توانند از خیلی از خرج های اضافی جلوگیری کنند و پیری و چروک را به تاخیر بیندازند.نکات زیبایی زیر را بخوانید و آنها را انجام دهید تا همیشه زی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

14 راز برای زیبایی

رازهای زیبایی برای خیلی ها از نان شب هم واجبتر است، آنهایی که زیبایی برایشان اهمیت خاصی دارد، با دانستن نکات ریز می توانند از خیلی از خرج های اضافی جلوگیری کنند و پیری و چروک را به تاخیر بیندازند.نکات زیبایی زیر را بخوانید و آنها را انجام دهید تا همیشه زیبا باشید.

فرآوری: زینب عشقی - بخش زیبایی تبیان
گل زیبا

1- مژه های کشیده

افزودن مقداری روغن گیاهی مثل روغن های زیتون یا بادام به ریملی که استفاده می کنید، باعث کشیده تر شدن مژه ها می شود. همچنین از ذرات مواد شیمیایی می کاهد و مژه هایتان را تقویت می کند.

2- لَخت کردن موها

نصف فنجان ژل آلوئه ورا طبیعی و نصف فنجان روغن زیتون گرم را مخلوط کرده به موها بمالید، سپس موها را با حوله پوشانده، پس از دو ساعت شستشو دهید، موهایتان به طور طبیعی لخت خواهد شد.

3- آرایش و خواب

چنانچه شماکرم پودر را از صورت خود پاک نکنید و همانطور بخوابید این پودر تمام آلودگی های موجود در محیط رابه خود جذب کرده وآن رادر سراسر پوست شما پخش میکند، قبل خواب آرایشتان را پاک کنید.

4- خشکی صورت

برای داشتن صورت زیباتر، كسانی كه صورت خشك دارند اگر هر شب صورت خود را با آب خربزه بشویند خشكی برطرف خواهد شد و پوستی لطیف مهمان چهره تان خواهد شد.

5- خواب

آیا می دانید کمبود خواب یکی از مهمترین علل چروک شدن زیر چشم در بانوان می باشد ؟
کم خوابی و بهم خوردن ریتم شبانه روزی بدن سبب اختلالات هورمونی میشود و از مهمترین عوامل ریزش مو و چروک پوست است.

6- مو و کلر استخر

موهایتان را قبل از شیرجه زدن، با آب تازه خیس کنید، تا تماس مستقیم آب استخر با موهایتان، کمتر شود.

7 -  خواص درمانی روغن شتر مرغ

*جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست
*مناسب برای درمان چروک صورت برای پوست های خشک
*جوان سازی ، نرم کننده و مرطوب کننده
*بهترین درمان خشکی لب و ترک پا

8- رژ گونه

در مصرف دخانیات به دلیل فرم خاصی که لب می گیرد، دور دهان زودتر از موعد چروک می خورد

اگر بالای 35 سال هستید به هیچ وجه از رنگ قرمز و صورتی سرخابی استفاده نکنید. بهترین رنگ برای خانم های بالای 35 سال نارنجی و صورتی کمرنگ و البته هلویی ملایم است.

9- سیگار

کشیدن سیگار باعث ایجاد چین و چروک در پوست شده و آن را نحیف و خراب می سازد؛ همچنین رنگ پوست و بیش از همه چهره شما را کدر می کند. البته اثر بد دیگر آن چروک دور دهان است. در مصرف دخانیات به دلیل فرم خاصی که لب می گیرد، دور دهان زودتر از موعد چروک می خورد.

10- خواص فندق برای مو

ضماد سوختة فندق با پی بز برای جلوگیری از ریزش مو مفید است.پوست فندق رابسوزانید و خاکستر آنرا با پیه مخلوط کرده و قسمت هایی را که مو ریخته با آن ماساژ دهید

11- پوست خود را با آب هیدراته کنید

صبح ها نوشیدن یک لیوان پر از آب، بهترین تکنیک مراقبت و رسیدگی پوست می باشد؛ زیرا با این کار، پوست خود را آبرسانی خواهید کرد و بدین ترتیب، چشمان پف کرده و حلقه های سیاه دور چشم که ناشی از کار زیاد، کم خوابی و یا بی خوابی می باشند را بهبود خواهید بخشید. پس صبح هنگام، پوست صورت خود را با یک لیوان آب، آبرسانی کنید تا نتیجه سریع و فوق العاده آن را مشاهده نمایید

12- از لب های خود مراقبت نمایید

داشتن لب هایی زیبا، همیشه به زیبایی پوست شما می افزاید. سعی کنید لب های خود را مرطوب نگه دارید و از ژل های مرطوب کننده مناسب  لب استفاده نمایید و هرگز اجازه ندهید پوست لب شما خشک شود. لب های خود را مرتب با آب بشویید تا تمام ذرات گرد و غبار از روی آن پاک گردند.

13- بخور دادن

بخوردادن سبب پاكسازی عمیق منافذ پوست می شود و گرد و غبار ذرات اضافی چربی را می زداید، وضعیت خونرسانی پوست را بهبود می بخشد و پوست را برای پاكسازی عمیق توسط تركیبات ویژه آماده می كند.

14-  ماسک های خانگی بسازید

سعی نمایید با مواد طبیعی که در آشپزخانه ها یافت می شوند برای خود ماسک بسازید. از مواد طبیعی مانند ماست، عسل، بادام، روغن ها، لیمو و غیره ماسک تهیه کرده و برای پوست خود استفاده نمایید. مواد طبیعی، پوست شما را تغذیه می کنند.


منابع: آرایشگر خود باشید، ماه شو، صدف نیوز

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.