تبیان، دستیار زندگی
ند آیت الله نوری همدانی شنبه در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی قم و جمعی از نیروهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آیات قرآن درباره خیانت‌های بنی اسرائیل گفتند: اینها یك قوم لجوج، پیمان‌شكن و دروغ‌گو هست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غرب و امریكا ، قرآن را كتاب تروریستى میدانند

آیت الله نوری همدانی شنبه در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی قم و جمعی از نیروهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آیات قرآن درباره خیانت‌های بنی اسرائیل گفتند: اینها یك قوم لجوج، پیمان‌شكن و دروغ‌گو هستند.
ایشان در این دیدار با اشاره به سوره صف‌ تصریح كردند: این سوره مربوط به مجاهدین راه خدا و كسانی كه خود را برای گام برداشتن در راه خدا آماده كرده‌اند.
آیت الله نوری همدانی كتاب قرآن را یك حقیقت ارزیابی كردند و به نقل از آیت الله طباطبایی گفتند: آیت الله طباطبایی سه حقیقت را از آیات قرآن ذكر می‌كند. اول اینكه همه موجودات عالم دارای درك و شعورند و ما نباید فكر كنیم درك و شعور منحصر به انسان، حیوانات و حتی گیاهان است؛ بلكه هر موجودی از موجودات عالم دارای درك و شعور است و بر همین اساس می‌گویند در روز قیامت در و دیوار و زمین به اعمال انسان شهادت می‌دهند. دوم همه موجودات عالم خدا را حمد می‌كنند. یعنی صفات نیك خدا را ذكر می‌گویند و سوم آنكه همه موجودات خدا را تسبیح می‌كنند.
ایشان با بیان آیاتی از سوره صف درباره جهاد خاطر نشان ساختند: خداوند مسلمانان را برای جهاد آماده می‌كند ولی جهاد عظم و اراده نیاز دارد. اول اینكه بعضی‌ها فاقد اراده هستند و حرف می‌زنند ولی عمل نمی‌كنند و یا دوگانه برخورد می‌كنند. خداوند بشدت از این كار نهی می‌كند و می‌گوید خداوند كسانی را دوست دارد كه در صف واحدی مانند سد محكم و آهنین در جهاد ایستادگی و استقامت كنند.
این مرجع تقلید اشاره قرآن به قوم یهود را مد نظر قرار دادند و افزودند: یهود و نصارا چقدر به اسلام از پشت خنجر زدند و در 120 مورد از قرآن اسم حضرت موسی ـ ع ـ به كار رفته و بیشتر قصه‌های قرآن هم مربوط به قوم بنی اسرائیل است. اینها یك قوم پیمان‌شكن و دروغ‌گو هستند و از كارهای آنها لجاجت، عهد‌شكنی و پیغمبر‌كشی است تا جایی كه در یك روز 70 پیغمبر را كشتند و در نهایت چون منحرف شدند خداوند هم نور هدایت را در دل آنها خاموش كرد.
ایشان در خصوص اینكه غرب و بویژه امریكا قرآن را كتاب تروریستی می‌دانند، گفتند: در سال گذشته غرب برنامه‌ای برای جمع‌آوری كتاب‌های تروریستی طرح كرد و قرآن را اولین كتاب تروریستی اعلام كرد. این در حالی است كه قرآن بیش از همه كتاب‌‌ها در غرب و خود امریكا به فروش می‌رسد. بنده هم جوابی برای بوش نوشتم كه در قرآن خدشه نكنید، اگر خدشه كنید اصل یهود و نصارا زیر سؤال می‌رود، زیرا شما از یهود و نصارا هیچ چیز در دست ندارید و این قرآن است كه تاریخچه دین یهود و نصارا را تشریح كرده است.
آیت الله نوری همدانی خاطر نشان كرد: قرآن دو بشارت می‌دهد اول اینكه یهود و نصارا حیله و نیرنگ‌هایی بر ضد اسلام دارند تا نور خدا را خاموش كنند ولی بدانید خداوند نور خود را خواهد رسانید و دوم آنكه خداوند پیامبر ـ ص ـ را فرستاده و تمام ادیان را مغلوب خواهد كرد.
ایشان اضافه كردند: دشمن امروز با تمام قوا به حمله نظامی و فرهنگی بر ضد اسلام آمده‌اند و ما هم به خدا توكل داریم و وظیفه مجاهدین هم بسیار سنگین است. باید دست به دست هم بدهیم و این هدیه الهی یعنی انقلاب را حفظ كنیم و بدانیم كه راه حق همین است و كشته شدن در این راه شهادت است و بر اساس فرمایش امام ـ ره ـ وظیفه ما آن است كه مأمور به وظیفه باشیم نه نتیجه.
منبع : رسا