تبیان، دستیار زندگی
کسی را سراغ دارید که امروزه از رسانه های اجتماعی استفاده نکند؟ این روزها همه کم و بیش با رسانه های اجتماعی آشنا هستیم و می توانیم با استفاده از این رسانه ها، مهارت های تخصصی خود را توسعه ببخشیم، در این مقاله راهکارهایی برای این موضوع ارائه می کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهینه سازی استفاده از رسانه اجتماعی

5 راهکار  بهبود استراتژی توسعه تخصص از طریق رسانه اجتماعی


پیش از این، ارتباطات اجتماعی تنها به یافتن دوست های جدید محدود بود اما امروزه این یک تفکر غلط محسوب می شود، وب سایت ها و ابزارها قدرتمند شده اند و با برگزاری دوره های آنلاین در صنایع مختلف می توانیم مهارت های خود را بهبود دهیم. پس به جای وقت تلف کردن در اینترنت، به درستی از این منبع استفاده کنید و استراتژی تخصص خود را بهبود ببخشید. در ادامه راهکارهایی برای انجام این کار تقدیم می کنیم.

ترکیب فن آوری و تعاملات اجتماعی برای خلق ارزش، رسانه اجتماعی را تعریف می کند. رسانه های اجتماعی با توجه به جنبه های منحصر به فردشان، ابزارهایی هستند که باعث می شوند افراد و نهادها به سادگی با یکدیگر در ارتباط باشند و تعامل برقرار کنند. ویژگی های مختلف منحصر به فرد رسانه های اجتماعی شامل سرعت، دسترسی و ماهیت تعاملی، باعث افزایش جذابیت و موفقیت آن در بلند مدت شده است. دلایل استفاده مردم از رسانه های اجتماعی شامل ارتباطات، همکاری، جستجو برای دریافت راهنمایی های تخصصی، به اشتراک گذاشتن چندرسانه ای، ابراز عقیده، به اشتراک گذاری نظرات و سرگرمی می باشد.

1-پروفایل شخصی و تخصصی داشته باشید.
حتما در وب سایت های اجتماعی مختلفی عضویت دارید که بعضی از آنها مربوط به تخصص شما و یا برای پیدا کردن شغل اند. یکی از اشتباهات رایج افراد عضو در شبکه های تخصصی، استفاده از پروفایل شخصی در این شبکه هاست. مطمئنا نمی خواهید کارفرمای شما از علایق خاص شما آگاه باشد و یا بداند شما چه مدت زمان با فرد خاصی و یا در جای خاصی می گذرانید. پس به سرعت یک رزومه از فعالیت های مرتبط با تخصصتان ایجاد کنید و در وب سایت اجتماعی تخصصی بارگذاری کنید. جای پروفایل های شخصی و اطلاعات شخصی شما، همان وب سایت های دوست یابی است. این دو را از هم جدا کنید. یک پروفایل مخصوص برای کسب و کار خود ایجاد کنید که شامل مهارت های تخصصی مدیریت، رهبری، مالی و ... شما باشد. اینگونه مدیران صنایع می بینند که شما چه قدر قدرت رقابت دارید و شما را برای شغل مورد نظر خود در نظر می گیرند.

برای خود رزومه ای بسازید که اگر کارفرمایی آن را دید شما را جذب کند! این بهترین راه نمایش مهارت ها و دانش شماست


2-در انتخاب دوستان و گروه ها دقت کنید!
به رزومه تان به عنوان صفحه دوست یابی نگاه نکنید. در این زمینه دوستان شما تنها کسانی هستند که از نظر شغلی مهارت ها و علایقی مانند شما دارند. برای خود رزومه ای بسازید که اگر کارفرمایی آن را دید شما را جذب کند! این بهترین راه نمایش مهارت ها و دانش شماست. ببینید که چه دوره های مهارتی آنلاین مناسب شماست و در آن شرکت کنید. این دوره برای کسب شغل برای شما اهمیت دارد.

5 راهکار  بهبود استراتژی توسعه تخصص از طریق رسانه اجتماعی


3-پروفایل خود را به روز کنید!
فقط به خاطر داشتن یک پروفایل شغلی، آن را ایجاد نکنید! بزرگان صنعت به شما می نگرند، همانطور که بقیه پروفایل ها را خواهند دید برای همین مهم است که یک پروفایل به روز داشته باشید اگر اخیرا به یک دوره آموزشی رفته اید، آن را به پروفایل اضافه کنید. شما نمی دانید چه کسی به دنبال شماست.

به همه احترام بگذارید، نظرات دیگران را بخوانید و به آنها پاسخ دهید ممکن است یکی از این نظرات و سوالات، از طرف کارفرمای آینده تان باشد!


4-تنها در یک سایت پروفایل نداشته باشید
اگرچه LinkedIn بزرگترین شبکه متخصصان دنیاست، تنها شبکه تخصصی نیست! در گروه های کسب و کار فیس بوک نیز می توانید پروفایل کسب و کار داشته باشید، توییتر نیز چنین امکاناتی دارد! امروزه همه با امکاناتی هر چند معمولی با وب سایت گوگل سروکار دارند. Google+ یک مرجع خوب است چرا که شما می توانید از طریق آن نیز با دیگران در ارتباط باشید.

5- منظم باشید
رسانه های اجتماعی پلت فرمی باز هستند، پست ها و مطالب شما باغ نظرات و سوالات دیگران می شوند، برای پاسخ دهی به آنها زمان بگذارید، ارتباطات تخصصی با افراد برقرار کنید، مردم ممکن است به دنبال شخصی با مهارت های شما باشند، پس به همه احترام بگذارید.

با این راهکارها شما می توانید از رسانه های اجتماعی بهینه تر استفاده کنید، شبکه سازی یک فرآیند یک طرفه نیست، یک فعالیت حیاتی برای کسب مهارت و به دست آوردن فرصت های شغلی به شمار می رود، شما نیز می توانید از این ویژگی ها استفاده کنید و به خود برای کسب مهارت و شغل دلخواه کمک کنید.

 
منابع:


Professional Development Strategy Through Social Media
https://elearningindustry.com
5-tips-enhance-your-professional-developmen


بخش آموزش الکترونیک سایت تبیان
تهیه: فائزه سید خاموشی،تنظیم: نسرین صادقی