تبیان، دستیار زندگی
ست رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قدرتهایی مثل آمریكا و اروپا هرگز نمی خواهند ما دانش و تكنولوژی هسته ای مستقل داشته باشیم. آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیستمین گردهمایی مبلغین حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه ضمن بیان این مطلب تا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عقب نشینی از فناوری هسته ای ننگ پاك نشدنی است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قدرتهایی مثل آمریكا و اروپا هرگز نمی خواهند ما دانش و تكنولوژی هسته ای مستقل داشته باشیم.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیستمین گردهمایی مبلغین حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه ضمن بیان این مطلب تاكید كرد: ما مصمم هستیم به هر قیمتی این تكنولوژی را حفظ كنیم و حاضر به عقب نشینی نخواهیم بود.
وی گفت: این حق ملت ما و تاریخ كشور ما است ، اگر ما از این حق عقب نشینی كنیم ننگی برای خود در تاریخ خریده ایم كه هیچ وقت نمی توان آن را پاك كرد.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح كرد، ممكن است این امر نیاز به مجاهدت هایی داشته باشد و ما اهل مجاهدت خواهیم بود و امیدواریم حقمان را بگیریم، البته ملتی كه آماده فداكاری باشد، موفق خواهد بود.
هاشمی رفسنجانی با بیان این كه عامل مهم شكل گرفتن و پیروزی انقلاب اسلامی توسعه حوزه و ارتباط طلاب با مردم بوده است، اظهار داشت: حوزه های علمیه در زمان پیروزی انقلاب بهترین ارتباط را با مردم داشتند.
وی افزود: آمریكا با حربه حقوق بشر، آزادی و دمكراسی در فكر تصرف دنیااست و با ادعای دمكراسی وارد میدان شده است اما چون می دانند كه آزادی وحقوق بشر زیر پای خود آنان را خالی خواهد كرد در گفته ها و ادعاهای خود صادق نیستند.
هاشمی رفسنجانی گفت: ما باید بتوانیم ایران اسلامی را كه مجموعه ای از منابع غنی است كشور مقتدر و توان مندی كنیم و با برنامه ریزی و تلاش كمبودها و نواقص را برطرف سازیم.
وی با اشاره به لزوم ساماندهی مسائل فرهنگی در كشور گفت: حوزه های علمیه باید زمینه را برای ایجاد آزادی های اسلامی و شرعی به صورت قانونی فراهم كنند.
وی هرگونه اشاعه بی بندوباری و ترویج آن را در جامعه محكوم كرد و گفت: ما نباید جوانان را با سخت گیری و ایجاد محدودیت غیرضروری از اسلام دور كنیم و حلال خدا را حرام كنیم چراكه باسختگیری بی مورد نمی توانیم توقع داشته باشیم جوانان طبق نظر ما عمل كنند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه به پرسش طلاب پاسخ داد و درباره حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: هنوز ترجیح می دهم شخص دیگری بیاید و من او را كمك كنم خدمت رهبری نیز گفته ام كه شما به من امر نفرمایید و بگذارید فضا باز شود و شخص دیگری پیدا شود.
وی افزود: ما هنوز منتظر هستیم فرد دیگری پیدا شود اما اگر روزی به این نتیجه برسم كه چاره ای نیست و برای منافع اسلام و انقلاب باید بیایم، دریغ نخواهم كرد.
هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر برنامه های مجمع تشخیص مصلحت نظام در مبارزه با گرانی و مفاسد اقتصادیگفت: ما نیز مانند همه از مسئله تورم ناراضی و ناراحت هستیم و به دنبال این هستیم كه در كشور رونق اقتصادی و تولید داشته باشیم.
وی خاطرنشان كرد: اگر افزایش تولید و رونق اقتصادی در كشور وجود داشته باشد، مسئله گرانی به صورت ریشه ای حل خواهد شد و در مجمع نیز مصوبات خوبی در این زمینه داشته ایم و با پیگیری و اجرای چشم انداز 20 ساله كشور این مشكلات حل خواهد شد.
هاشمی رفسنجانی درباره تأثیر وضعیت فعلی عراق و افغانستان بر ایران گفت: مسئله عراق و افغانستان تا به حال به نفع ایران تمام شده است.
هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اموال و دارایی های خود گفت: این یك بحث طولانی است و قبلاً هم به آن پاسخ داده ام. هنگامی كه انقلاب شد امكانات زیادی داشتم و وضع من در دوران طلبگی مناسب تر از دیگران بود اما اكنون 25 سال از آن دوران گذشته است.
وی افزود: بخشی از دارایی های من در رفسنجان است كه به من ارث رسیده و بخشی هم در قم كه بر اثر كار در دوران طلبگی به دست آورده ام. الان حاضرم همه این دارایی را از من بگیرند و در ازای آن خانه ای شبیه آنچه كه قبل از انقلاب داشتم و در آن ترور شدم به من بدهند. من حتی در تهران هم خانه شخصی ندارم. هیچ چیز به نام من نیست. با همین درآمدها و یك مقدار ملك موروثی و كسبی زندگی ام را می گذرانم.هاشمی رفسنجانی در ادامه گفت: در قم 100 قطعه زمین در سالاریه داشتم اما اكنون فقط یك قطعه از آن مقدار باقی مانده و درصدد هستم پولی فراهم كنم تا آن را بسازم كه ارتباط فرزندانم با قم قطع نشود.
البته در مشهد هم 150 متر زمین در یكی از ییلاقات دارم كه در زمان طلبگی آن را خریده ام. در مجموع ارزش همه دارایی های من به اندازه یك خانه كه از خودم باشد نیست.
رفسنجانی تصریح كرد: هر كس كه مدعی است، هر چه از اموال من پیدا كرد از طرف من وكیل است آن را تصاحب كند كسانی كه این ادعاها را مطرح می كنند می خواهند افتخار اسلام را خراب كنند.
كسی كه این همه امكانات داشته و پس از انقلاب هم دستش در همه جا باز بوده اكنون یك دهم آنچه كه در گذشته داشته ندارد. من این را برای خود یك افتخار می دانم كه هرچه داشتم در راه انقلاب داده ام.
وجدان بشر مستكبر امروز وجدان وحشیگری است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هفته گذشته را بدترین هفته برای فلسطین دانست و با اشاره به قتل عام مردم فلسطین در غزه افزود: كشور جعلی رژیم صهیونیستی، هم اكنون از سوی آمریكا كاملاً تغذیه می شود.
به گزارش واحد مركزی خبر، آیت الله هاشمی رفسنجانی در خطبه های نمازجمعه تهران كه با حضور مردم مؤمن و معتقد در مصلای دانشگاه تهران اقامه شده بود، ضمن اشاره به ادعای رژیم صهیونیستی درباره موشك ساخته شده قسام در فلسطین گفت: اتحادیه عرب كه واقعاً ضعیف عمل می كند و باید شرمسار عملكرد خود باشد، آخرین اقدام این اتحادیه شكایتی به شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بود كه اقدامات این رژیم را در هفته ای كه گذشت محكوم كند.
وی با اشاره به وتوی آمریكا درباره شكایت اتحادیه عرب از رژیم صهیونیستی گفت: این بهترین سند برای استعمارگران و بی شرمی آنان و نشان دهنده گستاخی آنان است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اقدامات تروریستی آمریكا و رژیم صهیونیستی گفت: دیشب یك عده در قبال كشتارهای هفته گذشته مردم فلسطین از رژیم صهیونیستی در طابای مصر در اقدامی انتقام گرفتند و این موضوع باعث شده است تا كشورهای جهان با بزرگ نمایی آن را محكوم كنند.
وی افزود: هیچ كدام از این كشورها جنایات رژیم صهیونیستی را در قبال مردم فلسطین در هفته گذشته ندیدند و نشنیدند
خطیب نمازجمعه تهران با تأكید بر اینكه وجدان بشر مستكبر امروز وجدان وحشیگری شده است گفت: آنان به جای اینكه انسان باشند درنده هستند كه با مردم مظلوم و بی پناه اینگونه رفتار می كنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: چطور ممكن است خون مردم فلسطین هیچ صدایی نداشته باشد اما انتظار داشته باشیم یك حركت تلافی جویانه در طابا، این همه محكوم شود.
وی با تأكید بر اینكه ما همواره با تروریسم مخالف بوده ایم و بیش از هر كشوری قربانی تروریسم هستیم و از آن رنج دیده ایم اضافه كرد!
ما نمی پذیریم رژیم صهیونیستی هرچقدر دلش می خواهد جنایت كند و مردم مظلوم فلسطین در آلام و مصیبت به سر ببرند و تسلیم محض شوند.خطیب نمازجمعه تهران افزود: اسرائیل و آمریكا در این خیال به سر می برند كه می توانند دنیا را آرام و ساكت كنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: اگر بگذاریم فرزندان ما با كانالهای ضدفرهنگی غربی منحرف شوند خیلی خسارت خواهیم دید.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به روز جهانی استاندارد تخطی از اهداف آن را غیرقابل قبول خواند و گفت: فرهنگ استانداردسازی در كشور ما كه با بهداشت مردم در ارتباط است بسیار ضعیف است.
منبع : روزنامه كیهان