تبیان، دستیار زندگی
ح در مراسم معرفی ایشان دراین سمت  حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری  مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت جایگاه حدیث در علوم حوزوی بیان داشتند  : در این میان رشته حدیث دارای اهمیت فراوانی است و باید بیش از ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علامه جعفر خوشنویس (جعفر الهادی) مدیر رشته تخصصی علوم ح

در مراسم معرفی ایشان دراین سمت  حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری  مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت جایگاه حدیث در علوم حوزوی بیان داشتند  :
در این میان رشته حدیث دارای اهمیت فراوانی است و باید بیش از پیش مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.
وی به مسئله مهدویت اشاره كرد و گفت: مسئله ظهور حضرت مهدی ـ عج ـ منحصر به شیعه نیست، او موعود عالم است. مسیحیان، كلیمیان و صاحبان همه ادیان منتظر آن مصلح بزرگ هستند با این تفاوت كه آنها نام و نشان و مشخصات او را نمی‌‌دانند و تنها چشم انتظارند.
مدیر حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود از سخنان خود حجت الاسلام والمسلمین جعفر الهادی مدیر جدید رشته تخصصی علوم حدیث را فردی محقق، مدرس و دفاع كننده از حریم تشیع خواند و همكاری و همفكری همگان با وی را خواستار شد.
مدیر مركز تخصصی علوم حدیث نیز در این مراسم با ابراز نگرانی از پایین آمدن جایگاه علوم حدیث در حوزه نسبت به سال گذشته گفت: در گذشته بیش از 20 هزار راوی حدیث در قم وجود داشته است، در حالی كه وضع فعلی حوزه در مقایسه با گذشته غیر قابل قبول است.
حجت الاسلام والمسلمین جعفر الهادی افزود: اهالی قم بودند كه حدیث را حفظ و منتشر كردند. امام صادق ـ ع ـ در حدیثی به اهل قم سلام می‌دهند و پس از دعا برای این سرزمین می‌فرمایند مردم قم به پا دارنده نماز و عبادت الهی هستند. اهل قم، حافظان روایت ما و انتقال دهنده آن به دیگران هستند.
وی در این زمینه با یادآوری اهتمام اهل سنت به ترجمه و انتشار كتب حدیثی خود، ترجمه كتاب صحیح بخاری به 60 زبان دنیا را متذكر شد و خواستار توجه جدی دانش‌پژوهان به رشته علوم حدیث شد.
مدیر مركز تخصصی حدیث با اشاره به برنامه‌های آتی خود، بر استفاده از اساتید و طلاب برای ارتقای سطح كیفی این مركز تأكید و تصریح كرد: ما باید در زمینه حدیث به سطح رضایت‌بخش و جایگاه قم در گذشته برسیم.
منبع : رسا