تبیان، دستیار زندگی
پس از فراهم شدن امکان تغییر اپراتور با حفظ شماره موبایل، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، شرایط ترابردپذیری برای تلفن ثابت را به تصویب رساند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر مکان خط تلفن ثابت با حفظ شماره امکان پذیر شد

پس از فراهم شدن امکان تغییر اپراتور با حفظ شماره موبایل، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، شرایط ترابردپذیری برای تلفن ثابت را به تصویب رساند.

بخش دانش و زندگی تبیان
تلفن ثابت

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 242 خود، پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره تعیین تعرفه برای تماس از یا به شماره های ثابت ترابردپذیر را بررسی و تصویب کرد.

طبق تعریف مصوبه کمیسیون، شماره ثابت ترابردپذیر، شماره تلفنی است که قابلیت استفاده از آن در کل کشور برای کاربر با حفظ شماره مذکور فراهم است.

این شماره، قابلیت تحرک پذیری از نوع مکانی (Portability) را دارد. تحرک پذیری در اینجا به منزله تحرک پذیری از جنس موبایل (Mobility) نیست و به عبارتی امکان برقراری تماس صرفا در حالت استقرار در یک مکان ثابت، ممکن است.

در این مصوبه، سقف هزینه اتصال یک خط تلفن ثابت ترابردپذیر آبونمانی مبلغ دومیلیون ریال تعیین می شود، که یک میلیون ریال آن در زمان ثبت نام و مابقی آن طی 36 ماه پس از زمان راه اندازی خط از مشترک اخذ می شود.

به این ترتیب سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه از شماره ثابت ترابردپذیر به خطوط همراه 625 ریال، سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه از خطوط همراه به شماره ثابت ترابردپذیر از سیم کارت های دائمی 625 ریال و از سیم کارت های اعتباری 937 ریال است.

سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه از یا به شماره ثابت ترابردپذیر، به یا از کلیه خطوط تلفن ثابت (اعم ا درون استانی، برون استانی، ترابردپذیر و غیر ترابردپذیر) 100 ریال است.

مبلغ آبونمان ماهیانه هر خط تلفن ثابت ترابردپذیر نیز مانند قبل است.


منبع: فارس