تبیان، دستیار زندگی
ا آیت الله محمدحسین فضل الله در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در بیروت تأكید كرد: امریكا تنها مانع صلح و ثبات منطقه است. این روحانی شیعی تأكید كرد: امریكا هیچ رأی موافقی درباره سیاست‌های ظالمانه و مستكبرانه‌اش بویژه در مورد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عامل انزواى امریكا حمایت از سیاستهاى ظالمانه اسرائیل ا

آیت الله محمدحسین فضل الله در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در بیروت تأكید كرد: امریكا تنها مانع صلح و ثبات منطقه است.
این روحانی شیعی تأكید كرد: امریكا هیچ رأی موافقی درباره سیاست‌های ظالمانه و مستكبرانه‌اش بویژه در مورد رژیم صهیونیستی نمی‌یابد و همواره از وتو استفاده می‌كند كه این امر عامل انزوای سیاسی امریكاست. وی تأكید كرد: امریكا تنها عاملی است كه روند صلح و ثبات در منطقه را دچار لغزش كرده است و خاورمیانه را وارد جنگی نابود كننده ساخته است.
فضل الله تصریح كرد: هنگامی كه بحث رژیم صهیونیستی به میان می‌آید، امریكا از وتو استفاده می‌كند و هنگامی كه بحث ایران، سوریه و لبنان پیش می‌آید، امریكا به سراغ قطع‌نامه‌های ظالمانه و ددمنشانه می‌رود. این روحانی شیعه در لبنان به اوضاع كنونی فلسطین و جنایات روزافزون رژیم صهیونیستی در آن اشاره كرد و گفت: هم اكنون دنیا شاهد وحشیانه‌ترین حملات صهیونیست‌ها بر ضد فلسطینیان در منطقه غزه و كرانه غربی است و قطع‌نامه‌‌های سازمان ملل علیه این حملات بی‌رحمانه نیز بوسیله امریكا وتو می‌گردد. چرا كه امریكا خوب می‌داند محكومیت رژیم صهیونیستی، محكومیت خودش است و این دولت در جنایات رژیم صهیونیستی شریك است.
آیت الله محمدحسین فضل الله در ادامه به فشارهای امریكا بر ضد ایران درباره مسائل هسته‌ای و سیستم‌های موشكی آن اشاره كرد و گفتك دولت استكباری امریكا قصد دارد با فشارهای متعدد بر ایران و شایعه‌‌پراكنی در دنیا، قضیه سلاح‌های كشتار جمعی عراق را در ایران نیز تكرار كند و از این راه جلوی قدرت‌های منطقه را بگیرد و رژیم صهیونیستی را تبدیل به یگانه قدرت خاورمیانه كند كه این امر كاملاً محكوم است.
وی با اشاره به اوضاع عراق گفت: عراق همچنان به علت سیاست‌های ظالمانه اشغالگران كه تحت عناوین مختلف با این كشور و سرنوشت آن باز می‌كنند در آشوب و بحران بسر می‌برد. اختلاف‌های مذهبی و قومی، انفجارها و ترورهای گسترده، بمباران‌ها و دستگیری‌های روزافزون و مطرح شدن بحث جدایی كردستان از عراق و تبدیل آن به كشوری مستقل از جمله اموری است كه زیر سایه اشغالگران و سیاست‌های استعماری‌ آنها در این كشور بوجود آمده است. وی از تمامی مردم، علما، احزاب و شخصیت‌های عراقی خواست تا در برابر بحران‌های كنونی عراق با تدبیر، حكمت و دقت نظر عمل كنند كه آشفتگی‌ها بیش از این گسترده نگردد.
آیت الله فضل الله در ادامه به كشتار اخیر شیعیان در پاكستان اشاره كرد و گفت: احساس می‌كنیم دست‌های اطلاعاتی بین‌المللی در این كشور فعال‌ شده است كه قصد شعله‌ور ساختن آتش فتنه و اختلاف بین شیعه و سنی را دارد. از دولت پاكستان می‌‌خواهیم مسئولیت خویش را در حفظ امنیت شهروندان و مبارزه با تروریست‌ها انجام دهد. از علمای اسلام نیز می‌خواهیم عكس‌العمل‌های سریعی در مواجهه با برنامه‌های تفرقه‌افكن بین شیعه و سنی انجام دهند. آیت الله فضل الله با اشاره به مسائل داخلی لبنان، سیاست‌های امریكایی و رژیم صهیونیستی‌ كه جهت تضعیف و آشفته ساختن این كشور انجام می‌شود را بشدت محكوم كرد.
منبع : بینات