تبیان، دستیار زندگی
ست آیت الله استادی در جمع دانش‌پژوهان مؤسسه فقهی ائمه اطهار ـ ع ـ گفت: علما حافظان مذهب تشیع و اعتقادات مردمند و وجود فقها عامل موفقیت حوزه‌های علمیه شده است و بقاء كیان و ارزش حوزه‌ها به فقه باز می‌گردد. عضو شورای عالی حوز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منزلتى كه حوزه ها یافته اند بخاطر فقه است

آیت الله استادی در جمع دانش‌پژوهان مؤسسه فقهی ائمه اطهار ـ ع ـ گفت: علما حافظان مذهب تشیع و اعتقادات مردمند و وجود فقها عامل موفقیت حوزه‌های علمیه شده است و بقاء كیان و ارزش حوزه‌ها به فقه باز می‌گردد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه قم از كم‌رنگ شدن دروس و مباحث فقهی در حوزه‌ها ابراز نگرانی و تصریح كرد: با همه خوبی‌ها و قوتی كه حوزه‌‌‌ها دارند، فقه و تربیت فقها در آنها قدری كم‌رنگ شده است. اگر این حوزه‌ها منزلت عظیمی در عالم اسلام یافته‌اند به خاطر فقه می‌باشد.
وی به مؤسسه فقهی ائمه اطهار ـ ع ـ اشاره كرد و افزود: همین نگرانی‌ها باعث شد كه این مؤسسه تأسیس شود و مطمئناً كتابخانه تخصصی فقه و اصول این مركز غنی‌ترین كتابخانه در این موضوع است. آیت الله استادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید خود طلاب تلاش كنند و ‌درس بخوانند تا خلأهای موجود را پر كنند و در آینده مثمر ثمر باشند. تنها با تهیه امكاناتی مانند مدرسه، كتابخانه و استاد كار درست نمی‌شود. اگر بزرگان حوزه به جایی رسیده‌اند به دلیل زحمات زیاد و صرف وقت فراوان بوده است.