تبیان، دستیار زندگی
ست آیت الله نوری همدانی در دیدار اعضای دفتر شورای نگهبان استان گیلان با اشاره به فتنه‌های آخرالزمان گفتند: دین‌داری امروز به شناخت دشمن و استكبار و موضع‌گیری بر ضد آنهاست. ایشان در این دیدار با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارك ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اشرافى گرى مسوؤلین كشور خطرى براى انقلاب است

آیت الله نوری همدانی در دیدار اعضای دفتر شورای نگهبان استان گیلان با اشاره به فتنه‌های آخرالزمان گفتند: دین‌داری امروز به شناخت دشمن و استكبار و موضع‌گیری بر ضد آنهاست.
ایشان در این دیدار با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارك رمضان اظهار داشتند: روزه با دل انسان سر و كار دارد و باید توجه كنیم در اسلام، عبادت از جایگاه والایی برخوردار است و ما نیز باید تلاش كنیم در كارهایمان اخلاص را بالا ببریم. به عنوان مثال وقتی حضرت علی ـ ع ـ در ركوع انگشتر خود را بخشید خود انگشتر ارزش آن چنانی نداشت ولی چون اخلاص و نیت الهی در آن بود خداوند برای او آیه‌ای نازل فرمود. در حالی كه انگشتر هم بسیار ساده بود و این از امتیازات اولیای خداست كه زندگی ساده‌ دارند و از اشرافی‌گری به دور هستند.
آیت الله نوری همدانی گفتند: امام راحل فرمودند اگر روزی دیدید مسئولین كشور در راه اشرافی‌گری افتاده‌اند بدانید این خطری برای انقلاب است و در درگاه خداوند آن كاری ارزش دارد كه با اخلاص همراه باشد.
ایشان فتنه‌های آخرالزمان را مد نظر قرار دادند و افزودند: یكی از مسائلی كه مهم است فتنه‌های آخر‌الزمان است. بنده همیشه تأكید می‌كنم یك بار اخبار آخرالزمان را بررسی كنید. ائمه ـ ع ـ عنوان كرده‌اند در آخرالزمان هرج و مرج بوجود می‌آید، با حمله استكبار و یهود بر ضد اسلام، فتنه و آشوب سرتاسر جهان را فرا می‌گیرد. در برابر اینها، منتظران ظهور باید افرادی با درك و فهم كامل باشند. امروز هرچه آگاهی مردم بیشتر شود اسلام و خدا را بهتر می‌شناسند. ارزش‌های اسلام را بهتر درك می‌كنند. لذا ما باید به اندازه خودمان موضع‌گیری داشته باشیم و بی‌تفاوت نباشیم. دشمنان و نقشه‌های آنان را بشناسیم. دین‌داری امروز به شناخت دشمنان و استكبار و موضع‌گیری آنهاست.
آیت الله نوری همدانی انتخابات آینده كشور را مد نظر قرار دادند و تأكید كردند: باید در انتخابات به كسانی رأی دهید كه موضع علیه امریكا، صهیونیسم و استكبار دارند، دین‌دار و مؤمن هستند و منتظر ظهور هستند.
این مرجع تقلید در ادامه هجمه‌های دشمنان بر ضد اسلام را متذكر شدند و تصریح كردند: رئیس جمهور امریكا می‌گوید اولین كتاب تروریستی قرآن است. اولین دشمن قرآن، بوش و دومین دشمن آن شارون و شیراك و امثال آنها است. اینها با این دید به ما نگاه می‌كنند و كشتن ما را وظیفه خود می‌دانند. در امریكا دو كاندیدا در برابر همه برای انتخابات رقابت می‌كنند. هر دوی آنها مسابقه گذاشته‌اند در كوبیدن ایران و حمایت از رژیم صهیونیستی. یعنی برای جلب آرا هر كس بیشتر ایران را محكوم كند موفق‌تر است.
ایشان در پایان یكی از وظایف مسلمانان را شناساندن اسلام به دنیا دانستند و گفتند: امروزه یكی از وظایف ما شناساندن اسلام به دنیا است، اسلام ما دارای چندین بُعد است كه یكی از آنها بُعد اعتقادات و باورهای دینی است. ما باید ارزش‌های خود را در برابر سكولاریسم و پلورالیسم و مانند آن به دنیا معرفی كنیم. یك بُعد هم اخلاق است و اسلام تأكید دارد مردم اخلاق بد را بشناسند و خود را از آن دور نكنند.
منبع : رسا