تبیان، دستیار زندگی
وه پیكر پاك و مطهر آیت الله حسنعلی مروارید طی مراسم باشكوهی تشییع و در حرم مطهر حضرت رضا(ع ) به خاك سپرده شد. به گزارش خبرنگار ما از مشهد در این مراسم كه آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استان خراسان و تولیت آستان قدس ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیكر پاك و مطهر آیت الله حسنعلی مروارید طی مراسم باشكوه

پیكر پاك و مطهر آیت الله حسنعلی مروارید طی مراسم باشكوهی تشییع و در حرم مطهر حضرت رضا(ع ) به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرنگار ما از مشهد در این مراسم كه آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوی , جمعی از مسئولین استان خراسان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند پس از تشییع پیكر آن مرحوم از محل مسجد ملاحیدر به طرف حرم رضوی و طواف برگرد مضجع شریف حضرت رضا و نماز در جوار آن بارگاه ملكوتی به خاك سپرده شد.
لازم به ذكر است آیت الله مروارید از علمای استان خراسان و حوزه علمیه مشهد بود و در محضر اساتید بزرگواری همچون شیخ حسنعلی نخودكی اصفهانی و میرزامهدی اصفهانی كسب علم نمود و بیش از 40 سال به تدریس در خارج فقه و اصول در حوزه علمیه مشهد مشغول بود , وی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی سهم موثری داشت و در سالهای اول انقلاب عضو گروه هفت نفره اداره استان بود , وی پس از انقلاب نیز مدافع آرمانهای انقلاب بود و همواره بر پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب تاكید می كرد.
وی در دوران انقلاب نیز از شخصیتهای مبارز به شمار می رفت كه در كنار دیگر چهره ها به امضای اطلاعیه بر ضد رژیم منحوس پهلوی می پرداخت . تاكنون تعدادی از آثار این عالم از سوی آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است پدرش شیخ محمدرضا , به تقوا معروف بود و عموی وی شیخ علی اكبر از شاگردان آخوند ملامحمد كاظم خراسانی بود , همچنین جد مادری اش آیت الله شیخ حسنعلی طهرانی از بارزترین شاگردان میرزای كبیر شیرازی بود. وی تا سال آخر حیات استاد خود , میرزامهدی اصفهانی ملازم وی بود و پس از سه سال تدریس خارج فقه را آغاز كرد كه تا حدود 40 سال ادامه داشت , خاطرنشان می شود وی در سن 97 سالگی دارفانی را وداع گفت .
منبع : روزنامه جمهوری اسلامی