تبیان، دستیار زندگی
پ اولین هم اندیشی منطقه ای شوراهای هیئات مذهبی پنج استان اردبیل , زنجان , آذربایجان شرقی , آذربایجان غربی و گیلان در محل سالن اجتماعات ولایت سازمان تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد. در این مراسم كه حجت الاسلام والمسلمین انصاری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری اولین هم اندیشی منطقه ای شوراهای هیئات مذهبی پ

اولین هم اندیشی منطقه ای شوراهای هیئات مذهبی پنج استان اردبیل , زنجان , آذربایجان شرقی , آذربایجان غربی و گیلان در محل سالن اجتماعات ولایت سازمان تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد. در این مراسم كه حجت الاسلام والمسلمین انصاری مدیركل تشكل های دینی و مراكز فرهنگی سازمان , آقای فرجی مشاور درامور استانهای سازمان تبلیغات اسلامی كشور , دكتر صادق زاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی , حجت الاسلام والمسلمین صدیق عریانی امام جمعه موقت رشت و جمعی از مسئولان استان حضور داشتند , حجت الاسلام والمسلمین جمال یاری مدیركل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان طی سخنانی ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین و شركت كنندگان گفت : تعظیم شعائر دینی از وظایف هر انسان الهی موحد به خدا و محب اهل بیت (ع ) است . وی اظهار داشت : امروز فرهنگ عاشورا به امانت به دست ما سپرده شده و ما باید این فرهنگ غنی و انسان ساز را حفظ كرده و با تلاشهای خود آن را توسعه و تعمیم بدهیم و این فرهنگ ناب را بدور از انحرافات به دیگران سپرده تا مبادا نامحرمان به این فرهنگ چشم طمع داشته و جوانان ما را به انحراف بكشانند.
حجت الاسلام والمسلمین یاری در ادامه به انتقاد بعضی از افراد از مراسم عزاداری و گریه كردن مردم در ایام عزاداری در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت : حضرت امام راحل (ره ) در همان زمان با این افكار نادرست مقابله كرده و فرمودند : این محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته داشته است . وی تصریح كرد : اگر محرم را از جوانان بگیرند آن ها دیگر الگو ندارند. در دوران جنگ هشت سال دفاع مقدس ملت ایران , این فرهنگ جهاد بود كه جوانان ما را از بستر گرم خانه به سوی جبهه ها می كشاند.
وی خاطرنشان كرد : این فرهنگ جهاد و شهادت امام حسین (ع ) بود كه آنگونه جوانان ما را به سوی جبهه ها می كشاند , لذا باید این فرهنگ را حفظ كرد.
مدیركل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان در پایان با بیان این مطلب كه فرهنگ عاشورا در دین ما تضمین كننده افكار دینی و احساسات پاك ماست افزود : با گسترش این فرهنگ می توان با توطئه های دشمنان در زمینه تحریف فرهنگ عاشورا مبارزه كرد و لذا هیئات مذهبی در این رابطه وظیفه حساس و سنگینی برعهده دارند.
در ادامه مراسم , دكتر صادق زاده یكی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در سخنانی به روی آوردن روزافزون جوانان كشورهای اروپائی و غربی به دین مبین اسلام اشاره كرد و گفت : اكنون باید با استفاده از روشها , ابزار و امكانات به روز دنیا , جوانان كشورهای دیگر برای اسلام واقعی و حقیقی آشنا كنیم تا نور ایمان در دل آنان بتابد.
وی با بیان این مطلب كه همه بسترهای لازم برای گسترش فعالیت دینی و فرهنگی در كشورمان فراهم است افزود : مبلغان و مسئولان هیئات مذهبی باید از این بستر برای آشنایی بیشتر جوانان با آموزه های دینی استفاده كنند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیق عریانی امام جمعه موقت رشت نیز در این مراسم گفت : بشر امروز به جای تكیه بر خداوند , به عالم و ابزارهای علمی تكیه می كند در حالی كه یاد خداوند همانطوری كه خداوند در قرآن كریم فرموده است , آرامش بخش دلهاست .
وی در پایان اظهار داشت : خدمت كردن به خاندان عصمت و طهارت (ع ) با هیچ خدمت دیگری قابل مقایسه نیست .
آنگاه حجت الاسلام والمسلمین انصاری مدیركل تشكل های دینی و مراكز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی كشور در سخنانی اظهار داشت : فرهنگ غنی عاشورایی از فرهنگ های زنده دنیاست . فرهنگی است كه هم انسان ساز است و هم بهترین پشتوانه برای ملت های ستمدیده در دنیای امروز است .
وی خاطر نشان كرد : جوانان و نوجوانان كشور عزیز اسلامی , به شدت نیازمند این فرهنگ و آشنایی با پیام های عاشورایی هستند لذا باید تلاش كرد تا جهت ارتقا معرفت دینی در هیئات مذهبی به راهكارهای منطقی تر و عالمانه تر دست پیدا كنیم . در ادامه همایش با تشكیل میزگردهای تخصصی با موضوعات 1 ـ بررسی ارتقا معرفت 2 ـ تشكیل شوراها 3 ـ بررسی شیوه های نظارتی 4 ـ طرح و برنامه , ضمن بحث و بررسی , راهكارهای مناسب ارائه گردید.
حجت الاسلام والمسلمین یاری مدیركل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان :
این فرهنگ جهاد و شهادت امام حسین (ع () بود كه آنگونه جوانان ما را به سوی جبهه های نبرد می كشاند و لذا باید این فرهنگ را حفظ كرد.
حجت الاسلام والمسلمین انصاری مدیركل تشكل های دینی مراكز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی كشور :
فرهنگ غنی عاشورایی از فرهنگ های زنده دنیاست
منبع : روزنامه جمهوری اسلامی