تبیان، دستیار زندگی
شیوا وکیلی روان شناس تربیتی اظهار داشت: معمولا با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید بیشتر دانش آموزان علاوه بر اشتیاق رفتن به مدرسه به دلیل قرار گرفتن در یک موقعیت جدید دچار دلهره و ترس می شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه ترس کودکان از مدرسه را کاهش دهیم؟

 ترس کودکان از مدرسه

شیوا وکیلی روان‌شناس تربیتی  اظهار داشت: معمولا با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید بیشتر دانش آموزان علاوه بر اشتیاق رفتن به مدرسه به دلیل قرار گرفتن در یک موقعیت جدید دچار دلهره و ترس می‌شوند.

وی افزود: یکی از مسائلی که باعث نگرانی دانش‎آموز می‌شود، ترس و اضطراب از سخت بودن بیش از حد تکالیف مدرسه است که والدین باید با آگاهی دادن به فرزند باعث دلگرمی وی شده  و تلاش او را تحسین کنند.

وکیلی در ادامه گفت: ترس از کسب تجربه جدید بویژه برای دانش آموزان کلاس اولی که قرار است موقعیت جدیدی را تجربه کنند باعث نگرانی آنان می‌شود و به دلیل اینکه در این شرایط قادر به تصمیم‌گیری و درست عمل کردن را ندارند، روز اول مدرسه گریه می‌کنند و والدین باید از قبل به بهانه‌های مختلف مثل ثبت‌نام و یا آشنایی با مسیر، او را به مدرسه برده تا این استرس کمتر شود.

این روان‌شناس تربیتی در پایان گفت: ترس از نمره یکی دیگر از نگرانی‌های دانش آموزان است که مبادا بهترین نمره را در درسی نگیرند و یا معدل بالایی نداشته باشند همچنین تصور اینکه در کلاس شرایط غیر منصفانه‌ای حاکم باشد که نتواند شاگرد اول شود باعث افزایش تنش در او می‌شود که والدین باید به فرزندان این اطمینان را دهند که توقع بهترین بودن را ندارند و تلاش او برای آنان مهم است تا کودک به همدل بودن پدر و مادر با خودش آگاهی یابد.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.