تبیان، دستیار زندگی
ست سید حامد علی شاه موسوی، دبیر كل نهضت فقه جعفری پاكستان در دیدار عده‌ای از بازدید كنندگان از مركز فقه جعفری پاكستان، تروریسم را بزرگترین خطر دنیای كنونی دانست و تأكید كرد: اسلام مظلوم‌ترین قربانی و بزرگترین مخالف تروریسم ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تروریسم بزرگترین خطر دنیاى كنونى است

سید حامد علی شاه موسوی، دبیر كل نهضت فقه جعفری پاكستان در دیدار عده‌ای از بازدید كنندگان از مركز فقه جعفری پاكستان، تروریسم را بزرگترین خطر دنیای كنونی دانست و تأكید كرد: اسلام مظلوم‌ترین قربانی و بزرگترین مخالف تروریسم است.
این روحانی شیعه تأكید كرد: اسلام در تعالیم خود اعلام كرده است هر كس یك انسان بی‌گناه را به قتل برساند، گویی تمام بشریت را به قتل رسانده و قتل یك شخص را مساوی قتل همه مردم دانسته است. وی گفت: اسلام منادی صلح و ثبات و امنیت است و همواره با قتل و ترور و گروگان‌گیری مخالف است و این امر از ضروریات انكار‌ناپذیر اسلام است كه با اندك تأملی در تعالیم آن آشكار می‌گردد. سید حامد موسوی افزود: علیرغم مخالفت اسلام با ترور و خشونت رهبران و پیروان این دین، همواره مورد وحشیانه‌ترین خشونت‌ها و آزار و اذیت‌ها بوده‌‌اند و این امر از زمان رسول الله ـ ص ـ تاكنون ادامه داشته است و اولین قربانی خشونت، شخص رسول خدا بوده است كه مورد بی‌رحمانه‌ترین آزار و اذیت‌ها قرار می‌گرفته است. وی گفت: اسلام می‌خواهد جامعه را از گروه‌های افراطی و تروریستی پاك باشد و مردم جامعه در امنیت كامل بسر برند لذا بشدت با محاربین یعنی افرادی كه آسایش و امنیت عمومی را مختل می‌كنند، بشدت مبارزه می‌كند.
این روحانی شیعی در پاكستان تصریح كرد: اسلام دینی است كه با تعالیم خود انسان را فردی تكامل یافته با اخلاق والا پرورش می‌دهد و روح دیگرخواهی و بشردوستی را در او می‌پروراند نه حس ترور و خشونت و كشتار انسان‌های بی‌گناه. وی خاطر نشان كرد: انبیا، رسولان و اولیاء الله همواره حس محبت و بشر‌دوستی را ترویج می‌دادند و این مسئله را در اسلام، دین تكامل یافته نیز امری اصولی تلقی می‌گردد.
سید حامد علی‌ شاه تأكید كرد: دینی كه همواره یار مظلومان و مستضعفان است و در برابر طاغیان و سركشان عالم لحظه‌ای سكوت نمی‌كند، نمی‌تواند دین خشونت و ترور باشد و كسی كه اسلام را متهم به دین خشونت می‌كند، دشمنی مغرض و با اهداف شوم است.
منبع : خبرگزاری اسلامی