تبیان، دستیار زندگی
عم آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع عظام تقلید قم روز گذشته با صدور اطلاعیه ای قتل عام های اخیر در سرزمین های اسلامی را محكوم كرد. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از قم , در بخشی از این اطلاعیه كه آمده است : این روزها قتل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیة الله مکارم شیرازی : علمای جهان اسلام , افكار عم

آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع عظام تقلید قم روز گذشته با صدور اطلاعیه ای قتل عام های اخیر در سرزمین های اسلامی را محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از قم , در بخشی از این اطلاعیه كه آمده است : این روزها قتل عام هایی در فلسطین اشغالی , عراق و پاكستان روی می دهد كه هر انسان آزاده ای را تكان می دهد.
آیت الله مكارم شیرازی در این اطلاعیه تصریح كرده است : بخشی از آن (جنایتها) بطور مستقیم به دست اسراییل و آمریكا در سرزمین مظلوم فلسطین و شهرهای سامرا و شهرك صدر در عراق و بخشی دیگر به وسیله عمال آنها در پاكستان در مساجدی كه گروهی از مسلمانان شیعه مشغول راز و نیاز به درگاه پروردگارند , انجام می شود.
ایشان در این اطلاعیه , سكوت مجامع بین المللی و دبیركل سازمان ملل بویژه دولتهای اسلامی در برابر این قتل عام ها را حیرت انگیز دانسته اند.
در این اطلاعیه تاكید شده است : متاسفانه از رسانه های داخلی كشور ما و دولت جمهوری اسلامی محكوم كردن ساده پذیرفته نیست , چرا فریاد بلند نمی كنند.
ایشان در بخش دیگری از این اطلاعیه گفته اند : علمای تمام جهان اسلام باید برسر دولتهای خود خصوصا آنها كه رابطه با اسرائیل و آمریكا دارند فریاد بكشند و افكار عمومی دنیا رابا اعتراض شدید خود بر ضد این جنایتكاران بشورانند.
آیت الله مكارم شیرازی در این اطلاعیه , سكوت غربی ها در قبال قتل عام مسلمانان را ناشی از ناخشنودی آنان از قوت گرفتن جهان اسلام دانسته اند.
این مرجع تقلید در این اطلاعیه تاكید كرده اند : آمریكاییها با جنایات خود در عراق و با حمایت از جنایات اسراییل بیشترین نفرت را در جهان اسلام برای خود خریدند و مسلمانان دشمنان اصلی خود را بیشتر شناختند.
ایشان در این اطلاعیه ابراز امیدواری نموده اند كه نفرت عمومی تبدیل به یك حركت اعتراض آمیز سراسری گشته و نقطه ختمی بر این جنایات شود.