تبیان، دستیار زندگی
رویداد گردشگری سفره ایرانی از پنجم تا هفتم آبان در مشهد برگزار می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی سه غذای محلی سمنان در سفره ایرانی

رویداد گردشگری سفره ایرانی از پنجم تا هفتم آبان در مشهد برگزار می شود.

بخش گردشگری تبیان
title

به گزارش تبیان از ایرنا؛ مریم سلمانیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آبان سال 95 و در رویداد گردشگری سفره ایرانی غذاهای محلی استان سمنان شامل «ته چین گرمسار»، «دیگی سنگسر» و «سبزی پلوی سمنانی» در بخش مسابقه غذای اصلی شرکت می کند.
وی با اشاره به اینکه این رویداد با رویکرد آیین های مذهبی و سفره های نذری برگزار می شود، بیان داشت: برگزیدگان بخش غذای این رویداد گردشگری به فهرست غذاهای رستوران و مراکز پذیرایی کشور افزوده می شوند.
وی با بیان اینکه این رویداد از پنجم تا هفتم آبان 95 در مشهد برگزار می شود، گفت: با توجه به اینکه استان سمنان در بین استان های منطقه چهار قرار دارد، غذاهای استان با غذاهای محلی استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی رقابت می کند.
سلمانیان یادآور شد: برگزاری مسابقه انتخاب پیش غذا و دسر و دمنوش برتر محلی و برپایی غرفه های ارایه غذاهای سنتی استان سمنان و صنایع دستی مرتبط با سفره ایرانی نیز از دیگر بخش های این رویداد است.
وی، تجاری سازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری جهان، استانداردسازی واحدهای پذیرایی ملی و بومی، جذب گردشگر، حمایت از تنوع فرهنگی و غذایی و معرفی غذاهای سالم به مردم و گردشگران را از اهداف این رویداد عنوان کرد.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: احیای غذاهای سنتی، معرفی غذاهای بومی مهجور مانده یا در حال فراموشی، تنوع بخشی به جاذبه های گردشگری و تبدیل غذاهای بومی و سنتی به یکی از جاذبه های هر منطقه و ترغیب رستوران ها برای قرار دادن غذاهای محلی در منوی خود از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.
گنجاندن غذا، پیش غذا و دسرهای بومی مناطق ایران در فهرست غذاهای رستورانها و مراکز پذیرایی، با هدف معرفی تنوع فرهنگی و ظرفیت گردشگری استانهای مختلف کشور در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .