تبیان، دستیار زندگی
ست  عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژهشی امام خمینی گفت: سخن آیت الله مصباح یزدی سخن همه فقهای شیعه است و نظر تمام فقها در طول تاریخ نظریه انتصاب است. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حجت الاسلام و المسلمین قاس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله مصباح یزدی دیدگاههای اسلامی را تئوریزه كرده است

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژهشی امام خمینی گفت: سخن آیت الله مصباح یزدی سخن همه فقهای شیعه است و نظر تمام فقها در طول تاریخ نظریه انتصاب است.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حجت الاسلام و المسلمین قاسم روان بخش شب گذشته در میزگردی كه تحت عنوان پاسداری از اندیشه‌های امام راحل (ع) در مدرسه فیضیه قم برگزار شد سخن می‌گفت با بیان مطلب فوق افزود: هدف اصلی جنجال‌های اخیر رسانه‌ای و تخریب چهره‌ آیت الله مصباح یزدی فتح مجلس خبرگان رهبری است.
وی ایجاد جنگ روانی علیه شورای نگهبان، ایجاد اختلاف در بین علما را از جمله اهداف جنجال‌های اخیر رسانه‌ها عنوان كرد و افزود: تحت الشعاع قرار دادن مبارزه با مفاسد اقتصادی، ناتوان نشان دادن دولت و احیای جبهه شكست خورده اصلاحات از دیگر اهداف این سناریو است.
حجت الاسلام و المسلمین روان بخش با اشاره به برخی اتهام‌ها نسبت به آیت الله مصباح یزدی تصریح كرد: برخی جریان‌ها از ضربه سهمگین انتخابات اخیر در بهت و حیرت به سر می‌برند.
وی افزود: اگر كسی كمترین مطالعه‌ای در تفكرات انجمن حجتیه داشته باشد متوجه تفاوت‌های این تفكر با اندیشه‌های آیت الله مصباح یزدی می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین روان بخش اضافه كرد: جرم آیت الله مصباح یزدی این است كه دیدگاه‌های اسلام را تئوریزه نموده‌اند.
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی با اشاره به انتشار برخی خاطرات از سوی برخی افراد در روزنامه‌ها این سخنان را تازه دانست و تصریح كرد: این سخنان تا به حال و پس از گذشت 27 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در خاطرات هیچ مبارز سیاسی درج نشده است و اگر این مطالب صحت دارد باید یا در اسناد انقلاب اسلامی و یا در خاطرات افراد مبارز نقل شده بود.
وی افزود: انتشار خاطرات با این ویژگی در این شرائط كه تهاجمی سنگین علیه آیت الله مصباح یزدی شكل گرفته است جای تأمل دارد.
حجت الاسلام روان بخش در پاسخ به عدم شركت آیت الله مصباح یزدی در مبارزات انقلابی گفت: بر خلاف این ادعا، مدعیان می‌توانند به اسناد منتشره در مورد سوابق سیاسی و مبارزاتی ایشان مراجعه كنند.
وی افزود: امضاء اعلامیه‌ای در تاریخ 22 دی سال 1356 كه نام آیت الله مصباح یزدی در كنار امضای آیت الله مشكینی و دیگر علما مشهود می‌باشد، انتشار نشریه انتقام و تأسیس تشكل یازده نفره كه بعدها بنیان جامعه مدرسین گذاشته شد و ده‌ها سند دیگر نشان می‌دهد این اندیشمند دینی چهره‌ای مبارز و ایدئولوژیك بوده است.