تبیان، دستیار زندگی
ود 58 فرش دستباف شامل تمثال حضرت امیرالمومنین  علی(ع) و تصویر مکه مکرمه در موزه گنجینه فرش آستان قدس نگهداری و در معرض دید عموم قرار دارند . به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر در مشهد در این موزه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرشی با تصویر مکه در آستان قدس نگهداری می شود

58 فرش دستباف شامل تمثال حضرت امیرالمومنین  علی(ع) و تصویر مکه مکرمه در موزه گنجینه فرش آستان قدس نگهداری و در معرض دید عموم قرار دارند .

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر در مشهد در این موزه  مجموعه از فرشها و قالیچه های نفیس دوره های  مختلف، از صدر اسلام را شامل می شود.

این فرشها به طور عمده در نقشهای محرابی، لچکی، ترنج  بندی ، درخت محرابی  و بته جغه هستند و از نمونه های منحصر به فرد این فرش ها می توان به تابلو فرش  تصویر حضرت علی (ع) اشاره کرد .

در این موزه پرده هایی نیز  با نقوش خاص  اسلامی  از دوره قاجاریه  نگهداری می شود  و همچنین  از دیگر طرحهای بی نظیر  این موزه می توان  به تابلو فرش حضرت مریم، قالی تصویر مسجد الحرام و مسجد النبی و نیز قالیچه هایی از دوره  صفویه اشاره کرد .

مجموعه ای از هدایای مقام معظم رهبری شامل دستبافته های قرآنی نیز در  موزه فوق نگهداری می شود .

بیشتر بازدید کنندگان  این موزه شامل  زوار  و دانشجویان  فرش هستند، ضمن اینکه قرار است با افزایش مساحت، ساختمان جدید موزه در چهار طبقه  و با مساحت  شش هزار متر مربع  در سال آینده  به بهره برداری برسد .

موزه فوق  از ابتدای تیر ماه سال 77  تا کنون پذیرای خیل عظیم  مشتاقان بوده است .