تبیان، دستیار زندگی
ست ایت الله طباطبایی در دیدار جمعی از پیشکسوتان و مسئولان هیئتهای مذهبی اصفهان بر ضرورت اشاعه فرهنگ صحیح عزاداری و تبیین حکمت و فلسفه قیام امام حسین(ع) تأکید کرد . به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر آیت الله طبا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اشاعه فرهنگ صحیح عزاداری ضروری است

ایت الله طباطبایی در دیدار جمعی از پیشکسوتان و مسئولان هیئتهای مذهبی اصفهان بر ضرورت اشاعه فرهنگ صحیح عزاداری و تبیین حکمت و فلسفه قیام امام حسین(ع) تأکید کرد .

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر آیت الله طباطبایی در این دیدار ائمه اطهار (علیهم السلام) را ولی نعمتان ما خواند و گفت : ائمه معصومین (علیهم السلام) در میان فتنه ها و انحرافات و با مشقتها و مصیبتهای فراوان شیعه را بطور کامل و صحیح به سوی ما هدایت کردند و به ما رساندند.

امام جمعه اصفهان گفت: تنها تشکر و احترامی که ما می توانیم در برابر زحمات آنان داشته باشیم برگزاری جشنها در شادیهای آنان و عزاداری ، سیاهپوش کردن و حال عزا گرفتن در مصیبتها و غمهای آنان و همچنین انتقال پیام آنان و فرهنگ اسلامی به دیگران در این برنامه ها است.

وی تصریح کرد: در این مواقع مواقع نباید به گونه ای رفتار کنیم که به دین و عقائد ما لطمه وارد شود و با انجام کارهای خرافی و نادرست، موجب بدنامی و تمسخر اسلام توسط بیگانگان شویم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به مسئله قمه زنی و انحرافات در بعضی از اشعار مداحان گفت: در زمان فعلی و عصر ارتباطات که تمامی اعمال ما توسط مردم دنیا مشاهده می شود باید از کارهائی که موجب تمسخر و بهانه دادن به دشمنان و دیگر ادیان جهت زشت نشان دادن چهره اسلام و شیعه می شود، پرهیز کرد.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه اکنون مردم دنیا از طریق رسانه ها می توانند اعمال و فرهنگ ما را مشاهده کنند ولی متأسفانه فقط ظواهر کارها را می بینند و از باطن ما جهت عزاداری خبر ندارند، پس در این زمان و در این فرصت باید با اجرای صحیح عزاداری فرهنگ و پیام آنرا به تمام دنیا انتقال دهیم .

آیت الله طباطبائی ضمن ابراز نگرانی از خواندن اشعار نامربوط و خرافی در عزاداریها گفت: مداحان نباید سلیقه و عشق شخصی را به گونه هائی که خود می پسندد، بیان کنند، ضمن اینکه باید توجه داشت موجبات دوری دیگر مذاهب از شیعه را فراهم نکنیم بلکه باید دیگران را با این عشق و مکتب صحیح آشنا کنیم.

وی خطاب به مسئولان و برگزار کنندگان هیئتهای مذهبی گفت: در ایام محرم با برنامه ریزی مناسب، ضمن جذب و حضور جوانان در این هیئات در کنار عزاداری، از یادآوری محتوا و حکمت کار امام حسین (ع) و مسائل دینی و فرهنگی غافل نشوید و فعالیتی جهت ارتقاء فرهنگ جوانان داشته و مراقب از دست رفتن فرصتها باشید زیرا این عزاداریها در دل و قلب ما و کودکان ما اثر گذار است.

آیت الله طباطبائی در پایان با اشاره به تقارن دهه فجر و ایام محرم و روز عاشورا گفت: دهه فجر از آن عاشوراست و امسال نیز مردم و مسئولین ضمن برگزاری عزاداری طبق سالهای گذشته، جهت بزرگداشت دهه فجر و پیروزی خون بر شمشیر اقدام کنند.