تبیان، دستیار زندگی
فت گروه فعالیت‌ها‌ی قرآنی:فضای مكه در‌حال‌حاضر بسیار طبیعی و عادی شده است و حجاج كشورهای مختلف هم به مرور در حال ترك مكه هستند. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از ایکنا  بسیاری از حجاج با یایان یافتن مناسك حج در حال ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مكه آرام گرفت

گروه فعالیت‌ها‌ی قرآنی:فضای مكه در‌حال‌حاضر بسیار طبیعی و عادی شده است و حجاج كشورهای مختلف هم به مرور در حال ترك مكه هستند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از ایکنا  بسیاری از حجاج با یایان یافتن مناسك حج در حال ترك مكه هستند و با مرقد پاك پیامبر اسلام(ص)،مسجدالحرام،صفا و مروه،صحرای عرفات شاید برای همیشه وداع می‌كنند.

بیش از یك‌میلیون نفر ازحاجیانی كه تاكنون به مدینه نرفته‌اند، در حال عزیمت به این شهر مقدس هستند و مكه رو به خلوت‌شدن می‌رود و صحرای عرفات تا ۹ و ۱۰ ذیحجه سال آینده باید درانتظار حجاج بماند.

اوج برنامه‌های حج در سه روز گذشته و چند روز آینده خواهد‌بود و در این چند روز اخیر تقریبا تمام فضای مسجدالحرام مللو از حجاجی بود كه از سراسر دنیا به مكه آمده بودند و از بزرگترین و باشكوه‌ترین مناظر تاریخی بشر بر صحنه تاریخ نقش بست.

گریه و ناله‌های وداع حجاج مانند مادرانی كه در حال وداع با فرزندان خود هستند بسیار وصف ناپذیر است و فضایی ملكوتی در سراسر شهر مكه بوجود آمده است.