تبیان، دستیار زندگی
ند   نماینده و مسئول دفتر بین‌الملل رهبر معظم انقلاب در منطقه امریكای جنوبی از گرایش روزافزون جوانان غربی به دین مبین اسلام خبر داد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا حجت‌الاسلام محسن ربانی امروز  ضمن اع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جوانان غربی گروه گروه به اسلام گرایش پیدا می‌كنند

نماینده و مسئول دفتر بین‌الملل رهبر معظم انقلاب در منطقه امریكای جنوبی از گرایش روزافزون جوانان غربی به دین مبین اسلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا حجت‌الاسلام محسن ربانی امروز  ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: بیشتر مسلمانان امریكای جنوبی در كشور برزیل و اكثر شیعیان در كشور آرژانتین زندگی می‌كنند. این افراد مهاجرانی از كشورهای سوریه و لبنان با مذهب علوی، شیعه و اقلیت سنی هستند.
وی اضافه كرد: در كشورهای كلمبیا، بولیوی، السالوادر و ونزوئلا شیعیانی زندگی می‌كنند، البته امروز با توجه به تبلیغات صورت گرفته و آشنایی مردم جهان با اسلام، جوانان غربی گروه گروه مسلمان می‌شوند.
مسئول دفتر بین‌الملل رهبر معظم انقلاب در امریكای جنوبی تعداد مسلمانان در كشورهای امریكای جنوبی را نزدیك به نه میلیون نفر عنوان كرد و با اشاره به تعداد روحانیون در این كشورها خاطرنشان ساخت: بیش از بیست نفر زن و مرد در امریكای جنوبی طلبه هستند و تعداد چهارصد نفر نیز ملبس به لباس روحانیت می‌باشند. در آرژانتین نیز مدرسه علمیه‌ای ویژه شیعیان وجود دارد كه طلاب كشورهای گوناگون در آنجا مشغول تحصیل هستند.
وی درباره چگونگی‌ گزینش مسلمانان برای تحصیل در مراكز علمی و حوزوی ایران تصریح كرد: معمولاً جوانانی كه با مراكز اسلامی خارج از كشور در ارتباط هستند و مسلمان می‌شوند پس از ارتباط‌های مستمری كه با ما دارند و استعداد و توانایی آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، برای گذراندن دوره‌های كوتاه مدت در مركز جهانی علوم اسلامی با طی مراحل قانونی به ایران منتقل می‌شوند.
وی انتشار كتب و مجلات اسلامی، راه‌اندازی سه شبكه رادیویی ویژه مسلمانان، برگزاری نماز جمعه و آیین‌های اسلامی و اجرای مراسم‌های روزانه مساجد را از مهم‌ترین اقدامات این نمایندگان در امریكای جنوبی برشمرد و گفت: در كشورهای امریكای جنوبی ده مركز وجود دارد كه تحت پوشش این دفتر قرار دارند و همچنین كمیته امداد امام خمینی (ره) در كشور آرژانتین راه‌اندازی شده است كه پنجاه نفر مستمند را تحت پوشش قرار می‌دهند.
حجت‌الاسلام ربانی در پایان درباره آزادی عمل مسلمانان در آرژانتین توضیح داد: پس از اینكه یهودیان آرژانتین جریاناتی را بوجود آوردند، محدودیت‌هایی برای مسلمانان ایجاد شده است.