تبیان، دستیار زندگی
رد جمعی از سپاهیان مركز معصومیه قم و هیات رییسه‌ی دانشگاه آزاد دزفول با آیت‌الله العظمی نوری همدانی دیدار كردند. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از ایسنا، در این دیدار آیت‌الله العظمی نوری همدانی با اشاره به دو ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام خمینی(ره) موج اسلام‌خواهی را در دنیا زنده كرد

جمعی از سپاهیان مركز معصومیه قم و هیات رییسه‌ی دانشگاه آزاد دزفول با آیت‌الله العظمی نوری همدانی دیدار كردند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از ایسنا، در این دیدار آیت‌الله العظمی نوری همدانی با اشاره به دو رخداد بزرگ غدیرخم و عاشورا گفت: مردم به كربلا خیلی اهمیت می‌دهند، عزاداری می‌كنند، سیاه می‌پوشند و غیره، البته اینها باید حفظ شود.

وی افزود: مردم متاسفانه جریان غدیرخم را آنگونه كه باید حفظ نكردند، حال آنكه غدیرخم پراهمیت‌تر از كربلا و عاشوراست.

این مرجعه تقلید با اشاره به جایگاه امامت در ساختار فكری و عقیدتی، تصریح كرد: علت عقب‌ماندگی مسلمانان این است كه به این جریان مهم (غدیر خم) عمل نكردند.

وی افزود: در زمان ما جریانی به وقوع پیوست تا امام (ره)پس از چندین قرن، استبداد را قلع و قمع كند، لذا این افتخار است كه در زمان ما چنین جریانی به وقوع پیوست. امام با قیام خود چهره اسلام ناب را به دنیا نشان داد و آن موج اسلام خواهی را در دنیا زنده كرد.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی در پایان تاكید كرد: روند دنیا این است كه مردم بیشتر به سمت حقانیت اهل بیت پیش می‌روند، وظیفه ما این است كه ارزش‌های انقلابی و اسلام را حفظ كنیم. این مسوولیت در این برهه از زمان بسیار خطیر است.