تبیان، دستیار زندگی
«حسن محمدی کرکانی» بازیگر فیلم «نبردی دیگر» در دیدار با شهردار دارالشهدای تهران از تنها آرزوی خود سخن گفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آرزوی بازیگر آزاده

«حسن محمدی کرکانی» بازیگر فیلم «نبردی دیگر» در دیدار با شهردار دارالشهدای تهران از تنها آرزوی خود سخن گفت.

فرآوری: صادق جعفری-بخشش فرهنگ پایداری تبیان

حسن محمدی کرکانی

«حسن محمدی کرکانی» جانباز، آزاده، امدادگر دفاع مقدس و بازیگر فیلم های دفاع مقدسی «نبردی دیگر»، «قطعه ای از بهشت» و «ما هنوز زنده ایم» است.
 آزاده حسن محمدی، آزاده فعال روزهای اسارت این روزها به خاطر بیماری خانه نشین شده است.
حسن محمدی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر در دوران اسارت بود. او با تشکیل گروه تئاتر در آن سال ها، یکی از موثرترین اعضا بود و همیشه لبخند را به روی لبان اسرا می آورد.
چنانکه مرحوم ابوترابی (سیدآزادگان) همیشه در دوران اسارت می گفتند: «اگر همه چیز تعطیل شد، تئاتر نباید تعطیل شود.»
سیدآزادگان مرحوم ابوترابی به قدری تئاتر را بااهمیت می دانست که حتی حاضر شده بود در یک نمایش هم بازی کند. این نمایش نامش «محاکمه درون» بود و ایشان اصرار داشت که می خواهد در آن بازی کند. البته با این کار می خواست به اسرا بفهماند که فعالیت آن ها در این زمینه چقدر باارزش است. بعدازآن، این نمایش اجرا شد و تأثیر خوب آن را در روحیه بچه ها مشهود بود.
این آزاده که به خاطر ضایعه نخایی دوران اسارت یک سالی ویلچرنشین شده است در دیدار با «مهدی عباسی» شهردار دارالشهدای تهران به او گفت: «در کردستان امدادگر، پزشک یار و از نیروهای شهید چمران بودم. تنها آرزویم این است که یک بار دیگر رهبرم را ببینم.»
گفتنی است آبان سال گذشته آزاده حسن محمدی بازیگر تئاترهای اسارتی در بیمارستان بستری شد. وی به دلیل جراحات حاصله از سال های اسارت در بیمارستان بستری شده است.
این آزاده فعال فرهنگی پس از آزادی در فیلم «نبردی دیگر» ساخته «عبدالله باکیده» که اولین فیلم درباره سال های اسارت است، نیز ایفای نقش کرده است.
«نبردی دیگر» از آن سریال هایی بود که 21 سال پیش وقتی پخش می شد، خیابان ها رنگ خلوتی به خود می گرفت. اولین سریال درباره آزادگان، به خوبی توانسته بود با مخاطبانش ارتباط برقرار کند.
البته بعدها هم ابوالقاسم طالبی طادی سریال «پرواز پرستوها» را ساخت که آن هم به موضوع آزادگان پرداخته بود.


منابع: دفاع پرس/سجاد/بدریون/مشرق