تبیان، دستیار زندگی
ند  درس اخلاق ویژه كاركنان مركز مدیریت حوزه علمیه خراسان، یك عضو شورای برنامه‌ریزی این مركز برگزار شد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، در این نشست حجت‌الاسلام سیدعلی اصغر حسینی با استناد به روایتی از امام مح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ملاك پیشرفت، پیشوایان اسلام هستند

درس اخلاق ویژه كاركنان مركز مدیریت حوزه علمیه خراسان، یك عضو شورای برنامه‌ریزی این مركز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، در این نشست حجت‌الاسلام سیدعلی اصغر حسینی با استناد به روایتی از امام محمد باقر (ع) گفت: شكی نیست كه انسان در زندگی دنیا طالب كمال و رسیدن به درجه‌های عالی است، ولی كمال در نظر انسان‌ها متفاوت است؛ زیرا افرادی كه در این عالم زندگی می‌كند دارای افكار گوناگونی هستند و همه معتقدند كه خودشان را باید به كمال برسانند تا از زندگی بهره بهتری ببرند.
وی در ادامه اظهار داشت: برای ما مسلمانان به ویژه شیعیان حد و میزان كمال، ائمه هدی و پیشوایان دین هستند پس باید ببینیم آنها كمال را در چه می‌بینند. چنانچه امام باقر (ع) فرموده‌اند نهایت و تمام كمال انسان در سه چیز است: «الكمال كل الكمال، التفقه فی الدین والصبر علی النائبه و التقدیر المعیشه».
عضو شورای برنامه‌ریزی مركز مدیریت حوزه علمیه خراسان با استناد به آیات قرآن و تاریخ گفت: اگر كسی اسلام را از روی علم و دانایی باور كند و بپذیرد، در مقام عمل با دیگران تفاوت دارد. وقتی به پیامبر اسلام (ص) پیشنهاد می‌كنند دست از دعوت به یكتاپرستی بردارد، آن حضرت در پاسخ به عموی خود فرمودند: به آنها بگویید اگر خورشید را در دست راست من و ماه را در دست چپ من قرار دهند هیچ‌گاه دست از دین و رسالت خود برنمی‌دارم؛ از این رو اگر كسی از روی علم و یقین دین را باور داشته باشد، این گونه عمل می‌كند و از انجام وظیفه خسته نمی‌شود و ناامیدی او را فرا نمی‌گیرد.