تبیان، دستیار زندگی
رد نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت:هنر پلی است كه از طریق آن می‌شود دنیای غرب رانیز به خود جذب كرد و كشور مستقل ایران می‌تواند مركزانتشار هنر به داخل اروپا و آمریكا شود. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از ایرنا آیت لله...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنر رامی توان به اروپا و آمریكا نیز صادر كرد

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت:هنر پلی است كه از طریق آن می‌شود دنیای غرب رانیز به خود جذب كرد و كشور مستقل ایران می‌تواند مركزانتشار هنر به داخل اروپا و آمریكا شود.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از ایرنا آیت لله محی‌الدین حائری شیرازی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران و نویسندگان شیرازی ادامه داد:قدرت نظامی از طریق قدرت فرهنگی و هنری كسب می شود ،امام(ره) با هنر و قدرت بیانی كه داشتند قدرت نظامی را به دست آوردند و توانستند كشور را از هجوم دشمنان اسلامی نجات دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:اصل هنرو هنرمند ازبین فقرا برخاسته است و آنكه هنرش را نفروخته هنرمند اصیل است.

آیت الله حائری افزود: اگر در فقرافراط نباشد موجب حركت و شكوفایی است اما اگر فقر به معنای منزوی كردن ، تعطیل كردن فعالیت فرهنگی باشد ما ضرر كرده‌ایم.

وی در زمینه موسیقی گفت:چنانچه موسیقی احساس مسئولیت را در انسان خاموش كند حرام است ،موسیقی علم و هنری است كه باید حدود داشته باشد.

وی اظهارداشت :اگربگوییم هر گونه موسیقی آزاد نیست با هنر و علم مخالفت نكرده‌ایم ،وی هنر را مانند دارویی تشبیه كرد كه در عین مفید بودن می تواند برای انسان در زمینه‌های نیز مضر باشد.

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت:نماز كه به عنوان ركن و ستون دین است در كنار ولایت قرار می‌گیرد و نقش ولایت از نماز مهمتر است.

وی افزود:هنرمند باید فعالیت هنری خود را به ولایت گره بزند كه در این صورت آثار او نورانیت پیدا می‌كند و همیشه زنده است.