تبیان، دستیار زندگی
سلولیت به چربی ذخیره شده زیر پوست گفته می شود که این چربی اغلب در قسمت ران، باسن و در پایین شکم دیده می شود. سلولیت را اغلب با عناوین پوست پرتقال یا پوست پنیر می شناسند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گیاهان دارویی مفید در سلولیت (2)

سلولیت به چربی ذخیره شده زیر پوست گفته می شود که این چربی اغلب در قسمت ران، باسن و در پایین شکم دیده می شود. سلولیت را اغلب با عناوین پوست پرتقال یا پوست پنیر می شناسند.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
درمان خانگی سلولیت

با توجه به تأثیر استروژن و پروژسترون در سلولیت، سلولیت در زنان به راحتی شروع می شود و پوست به سرعت آن را ظاهر خواهد کرد. تحقیقات اخیر نشان می دهد که بیش از 85 درصد زنان در طول عمرشان با سلولیت روبرو شده اند و برای درمان آن دچار نگرانی هستند.

از علل اصلی بروز سلولیت: چاقی، ارث، رژیم غذایی کم فیبر (پر چرب)، فعالیت ورزشی پایین، بارداری است. می توانیم بگوییم که سبک زندگی در بروز سلولیت بسیار موثر است. افزایش سموم در بدن نیز یکی از علل اصلی در شروع سلولیت است.
در مطلب گیاهان دارویی مفید در سلولیت (1) به بررسی بعضی از درمان های خانگی سلولیت پرداختیم. در این مطلب به معرفی سایر درمان های گیاهی سلولیت در خانه می پردازیم.

استفاده از قهوه در درمان خانگی سلولیت

از شکر، روغن نارگیل و قهوه یک خمیر درست کنید، این خمیر را کمی حرارت دهید. این اسکراب را به آرامی روی بدنتان ماساژ دهید. این کار به رفع سلولیت در بدن شما کمک زیادی خواهد کرد.

آیا از آب پرتقال برای درمان خانگی سلولیت می توان استفاده کرد؟

نوشیدن آب پرتقال دارای فواید زیادی است که یکی از آن ها کمک به روشن شدن و شفافیت پوست است. مصرف آب پرتقال در صبح، قبل از صبحانه می تواند در تصفیه خون و آب رسانی پوست موثر باشد. نوشیدن آب پرتقال قبل از صبحانه همچنین به درمان سلولیت، لکه های پوستی، چین و چروک پوست و رفع خطوط پوستی کمک می کند.

استفاده از سرکه سیب در درمان سلولیت

سرکه سیب یکی از دوستان پوست است و در مقابله با چند اختلال پوستی از جمله: سلولیت، التهاب پوستی و قرمزی ناشی از کم آبی بدن بسیار موثر است.

چند روش برای مصرف سرکه در درمان سلولیت وجود دارد. این روش ها شامل:
1- مخلوط دو قاشق خالص سرکه با عسل و آب سرد و نوشیدن این مخلوط هر صبح به مدت یک ماه
2- روش دیگر شامل اضافه کردن سه قاشق سرکه سیب، روغن زیتون و سرکه ساده به یک نسبت به صورت برابر، حال خمیر به دست آماده را به صورت اسکراب بر روی پوست ماساژ دهید تا هم موجب لایه برداری و هم به حذف سلولیت کمک کند.

سرکه سیب یکی از دوستان پوست است و در مقابله با چند اختلال پوستی از جمله: سلولیت، التهاب پوستی و قرمزی ناشی از کم آبی بدن بسیار موثر است

3- علاوه بر این، شما همچنین می توانید از سرکه سیب طبیعی، با اضافه کردن عسل یک ترکیب مناسب تهیه کنید. حال یک پنبه برداشته و آن را با این ترکیب خیس کرده و بر روی مناطق مستعد سلولیت ماساژ می دهیم. اضافه کردن عسل به همراه سرکه سیب به جذب بالاتر عسل کمک بسیاری خواهد کرد و تأثیر این ماده معجزه گر را بیشتر خواهد کرد.

ژلاتین ماده ای مناسب برای درمان سلولیت

آمینو اسید موجود در ژله به افزایش قدرت عضلانی فرد کمک بسیاری می کند. ژلاتین در پیشگیری و درمان سلولیت موثر خواهد بود. مصرف روزانه دو قاشق غذاخوری ژلاتین می تواند در پیشگیری و درمان سلولیت با افزایش قدرت عضلانی موثر باشد. تمرینات ورزشی، رعایت رژیم های پر فیبر، مصرف آب به میزان بالاتر و رژیم های کم چرب می توانند در سرعت اثربخشی این نوع درمان ها موثر باشند.
نکته: ژلاتین موجود در ژله و آب نبات برای مصرف شما مناسب نیستند، به علت اینکه دارای قند بالا هستند و نمی توانیم به عنوان توصیه برای کنترل سلولیت از آن ها استفاده کنیم.

استفاده از مسواک خشک (بورس مخصوص حمام) در درمان سلولیت

استفاده از مسواک خشک در کاهش میزان سلولیت و بازسازی سلول های جدید و سالم کمک کننده است. استفاده از یک مسواک نرم در منطقه سلولیت می تواند به کاهش آن کمک زیادی کند. مسواک خشک را روزی دو بار، از چپ به راست، قبل از حمام بر روی منطقه بکشید. این کار به جریان خون بهتر در مناطق سلولیت و بازسازی سلول های سالم کمک می کند.

استفاده از نمک دریا در کاهش سلولیت

لطفاً وان حمام را از آب گرم پر کنید و در آن به اندازه دو فنجان نمک دریا اضافه فرمایید. در این آب به مدت بیست دقیقه بنشینید. این کار به دفع سموم پوست و بدنتان کمک می کند و در درمان و پیشگیری از سلولیت موثر است.


منبع: آوای سلامتی
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.