تبیان، دستیار زندگی
ست  رئیس حوزه علمیه کمالیه  گفت : روز عرفه یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است . به گزارش تبیان به نقل از شبستان آیت الله صادقی گفت : در روایتی از ائمه معصومین نقل شده است روز عرفه یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان نامگذار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روز عرفه یکی از اعیاد بزرگ است

رئیس حوزه علمیه کمالیه  گفت : روز عرفه یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است .

به گزارش تبیان به نقل از شبستان آیت الله صادقی گفت : در روایتی از ائمه معصومین نقل شده است روز عرفه یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان نامگذاری شده است اما نام عید وری این روز گذاشته نشده است .
وی افزود :در ماه ذیحجه دو روز دارم که روز نهم ذیحجه که روز عرفه استو روز دهم ذیحجه که عید قربان است در درگاه خدواند خیلی دارای شرافت است .
آیت الله صادقی با تاکید براینکه طبق روایات نقل شده دعا در این روز استجابت می شود گفت : درروز نهم ذیحجه اگر انسان بتواند زیارت امام حسین را از نزدیک ، یا از دور زیارت وارث وزیارت عاشورا را بخواند و زیارت کند ثوابش معادل 170 سال عبادت را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه روز عرفه روز متبرکه ای است گفت : یکی از چیز های که در روز عرفه فضیلت دارد دعای روز عرفه است یک دعا در شب عرفه و یک دعا در روز عرفه وارد شده است که این دعا ها فضیلت بسیاری دارند به همین دلیل روز عرفه را یکی از اعیاد بزرگ اسلامی می دانند .
آیت الله صادقی در خاتمه با دعوت همه مسلمانان به عبادت در روز و شب عرفه افزود : عبادت در این روز در گاه خداوند مورد اهمیت خاصی قرار می گیرد .