تبیان، دستیار زندگی
نس علمای اسلامی تونس، اظهارات اخیر وزیر امور دینی تونس و یكی از اساتید دانشگاه تونس در نقد حجاب را به شدت محكوم كردند. به گزارش رسا خبرنگار تبیان به نقل از  وزیر امور دینی تونس ابوبكر اخضوری در اظهاراتی حجاب را...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعتراض به اظهارات بر ضد حجاب در تونس

علمای اسلامی تونس، اظهارات اخیر وزیر امور دینی تونس و یكی از اساتید دانشگاه تونس در نقد حجاب را به شدت محكوم كردند.

به گزارش رسا خبرنگار تبیان به نقل از  وزیر امور دینی تونس ابوبكر اخضوری در اظهاراتی حجاب را مخالف میراث و فرهنگ افریقای جنوبی خواند. در پی این اظهارات شیخ محمد مختار السلیمی مفتی تونس، این اظهارات را سیاسی خواند و افزود: اخضوری یك سیاستمدار است كه به خاطر سیاست این‌گونه مواضع را اتخاذ می‌كند و آموزه‌های اسلام را نمی‌تواند تغییر بدهد.
شیخ عبدالرحمان خلیف یكی از ائمه جماعات تونس در این باره گفت: اظهارات آقای وزیر در نقد حجاب از یك فكر شیطانی نشأت گرفته است و مسلمانان جهان باید از آموزه‌های دین خود در هر شرایطی پیروی كنند.
اظهارات وزیر امور دینی تونس در گفت‌وگویی با روزنامه الصباح صورت گرفته بود. وی در این گفت‌وگو همچنین گفته است: حجاب یك پدیده فراموش شده است و این برای ما تونسی‌ها تأسف‌آور است كه به هویت خود احترام نمی‌گذاریم و لباس ملی خود را فراموش كرده و مانند مردم خلیج لباس می‌پوشیم.
در اظهاراتی مشابه، منجیه الصوافی یكی از اساتید دانشگاه در تونس درباره حجاب گفته بود، حجاب نوعی پوشش رومی و یونانی است و اسلام، حجاب را برای زن واجب نكرده است.
این اظهارات الصوافی نیز اعتراضات بسیاری را در داخل و خارج از تونس برانگیخته است و بسیاری از سخنان وی را بی‌منطق و بی‌اساس دانسته‌اند.
اظهارات اخیر بر ضد حجاب در تونس باعث عمیق‌تر شدن شكاف میان مردم و حكومت شده است. این شكاف در سال 1981 و در پی تصویب قانونی مبنی بر ممنوعیت پوشش اسلامی بانوان در ادارات دولی تونس به وجود آمد.