تبیان، دستیار زندگی
چربی و نمک را جزو دشمنان بدن می دانند. دو بمب خاموش که در بدن کاشته می شود و کم کم به سمت انفجار می رود. در واقع فشارخون بالا، افزایش کلسترول بد خون، اضافه وزن، از کار افتادن کلیه ها و مشکلات قلبی و ... انفجار ناشی از این دو بمب هستند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 روش خنثی کردن چربی و نمک در بدن

چربی و نمک را جزو دشمنان بدن می دانند. دو بمب خاموش که در بدن کاشته می شود و کم کم به سمت انفجار می رود. در واقع فشارخون بالا، افزایش کلسترول بد خون، اضافه وزن، از کار افتادن کلیه ها و مشکلات قلبی و ... انفجار ناشی از این دو بمب هستند.

فاطمه مهدی پور - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
جعفری و لیمو

یادتان باشد که مشکلاتی چون فشارخون بالا، افزایش کلسترول بد خون، اضافه وزن، از کار افتادن کلیه ها و مشکلات قلبی و ... به میزان زیادی به سبک زندگی نادرست و به ویژه به فرهنگ غذایی غلط مربوط می شوند. زمانی که بدن با مواد غذایی ناسالم با ارزش غذایی اندک، بدون مواد مغذی و سرشار از نمک و چربی مواجه باشد بدون شک دچار مشکل می شود.

همچنین باید بدانید که این مشکلات صرفاً دامن گیر افراد بزرگسال نمی شود. بلکه در سال های اخیر مشاهده شده شاخص چاقی مفرط کودکان نیز به حد نگران کننده رسیده است. بنابراین لازم است که از همین امروز به فکر اصلاح سبک زندگی، عادت های غذایی و بهبود کیفیت زندگی تان باشید. اولین مرحله مربوط به پاکسازی بدن و دفع مازاد چربی و نمک موجود در آن است. با ما باشید تا با 5 روش طبیعی این کار بیشتر آشنا شوید.

آب جعفری و لیموترش

این نوشیدنی برای مصرف در طول روز فوق العاده است و بهتر است اولین فنجان را صبح به صورت ناشتا میل کنید. نوشیدنی جعفری و لیموترش به پاکسازی بدن و دفع مازاد نمک کمک کرده و عملکرد کلیه ها را بهبود می دهد. علاوه بر این، این نوشیدنی به خصوص به دلیل دارا بودن لیموترش سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است که متابولیسم بدن را برای سوزاندن چربی ها فعال می کند. برای پاکسازی بدن و تصفیه خون توصیه می شود که این نوشیدنی را به مدت سه روز متوالی میل کنید.

مواد لازم
جعفری یک دسته کوچک
لیموترش 1 عدد
آب 1 لیتر

روش تهیه

نوشیدنی جعفری و لیموترش به پاکسازی بدن و دفع مازاد نمک کمک کرده و عملکرد کلیه ها را بهبود می دهد. علاوه بر این این نوشیدنی بخصوص به دلیل دارا بودن لیموترش سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است که متابولیسم بدن را برای سوزاندن چربی ها فعال می کند

در گام اول آب را بجوشانید. سپس جعفری ها را به دقت بشویید و داخل آب جوش بیندازید. اجازه دهید به مدت 2 دقیقه بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کرده و بگذارید یک ساعت استراحت کند.
محلول را صاف و سپس آب یک عدد لیموترش را به آن اضافه کنید. هر چه طعم نوشیدنی تان قوی تر باشد به این معنی است که در دفع نمک بدن موثرتر عمل می کند. این ترکیب را در طول روز میل کنید. اولین فنجان را به صورت ناشتا و بقیه را 20 دقیقه بعد از غذا.

آب با طعم توت فرنگی و لیموترش

از ترکیب آب و توت فرنگی یک نوشیدنی بسیار خوشمزه و خنک تهیه می شود که در عین حال یک درمان طبیعی برای دفع مازاد چربی بدن و دریافت ویتامین ها و مواد معدنی است. این نوشیدنی خاصیت ادرارآوری دارد. بنابراین برای رفع احتباس آب ناشی از مصرف زیاد نمک موثر عمل می کند.

مواد لازم
توت فرنگی 10 عدد
آب 1 لیتر
لیموترش 1 عدد

روش تهیه
اگر مایل باشید می توانید به مدت 3 روز متوالی آب جعفری بنوشید و سپس نوشیدنی توت فرنگی را نیز در ادامه در برنامه غذایی تان بگنجانید. در این صورت در عرض یک هفته گام بزرگی در جهت دفع نمک و چربی بدن برداشته اید. اولین کار این است که یک لیتر آب را بجوشانید. سپس توت فرنگی ها را به دقت شسته و تمیز کنید. آن ها را به دو قسمت تقسیم کرده و داخل آب جوش بریزید. اجازه دهید به مدت نیم ساعت بجوشند تا اینکه کاملاً نرم شوند. زمانی که مطمئن شدید تمام آب خود را پس داده اند محلول را صاف کنید. در مرحله دوم آب یک عدد لیموترش را گرفته و به ترکیب اضافه کنید. چند عدد یخ داخل نوشیدنی تان بیندازید و در طول روز به صورت خنک و بخصوص بعد از غذا میل کنید.

نوشیدنی توت فرنگی

چند توصیه دیگر

چگونه نمک کمتری به غذاها بزنیم؟
درست است که مصرف نوشیدنی های ذکر شده مفید است اما اگر میزان نمک دریافتی را کاهش ندهید چندان موثر نخواهند بود. مشکل اینجاست که اکثر مردم تصور می کنند که طعم غذا در نمک و روغن است. اما می توان با برخی مواد غذایی و چاشنی ها تمام غذاها را بدون نیاز به روغن، کره و نمک زیاد خوش طعم کرد. برای این کار کافی است به سیر، آویشن، رزماری، فلفل سیاه و ادویه کاری و دیگر ادویه ها اعتماد کنید.

باید بیشتر عرق کنید

غذاها را بدون نیاز به روغن، کره و نمک زیاد خوش طعم کرد. برای این کار کافی است به سیر، آویشن، رزماری، فلفل سیاه و ادویه کاری و دیگر ادویه ها اعتماد کنید

مازاد نمک و چربی از تعریق نیز دفع می شوند. زمانی که با انجام فعالیت بدنی ضربان قلبتان بالا می رود و بدن فعال تر می شود مازاد نمک و چربی نیز از بین می رود. یادتان باشد که این دو دشمن بدن بوده و سلامتی را با مشکلات جدی مواجه می کنند. برای اینکه عرقتان در بیاید کافی است روزانه 20 دقیقه بدوید، نیم ساعت پیاده روی تند داشته باشید یا نیم ساعت دوچرخه سواری کنید. البته منظورمان این نیست که در یک روز تمام این ورزش ها را یکجا انجام دهید. هر کدام را انجام دهید برای افزایش تعریق و ضربان قلبتان خوب است.

آب بیشتری بنوشید
نوشیدن آن برای بدن حیاتی است. زمانی که احساس می کنید نمک بدنتان بیشتر شده، زمانی که احساس نفخ می کنید یا زمانی که قوزک پاهایتان ورم می کنید یعنی اینکه باید آب بیشتری بنوشید. معمولاً قوزک های ورم کرده نشان دهنده عملکرد نادرست کلیه ها هستند. بنابراین هر روز کمی بیشتر آب بخورید یعنی روزانه بین 8 تا 9 لیوان آب بنوشید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.