تبیان، دستیار زندگی
یت  حضرت آیت الله  مكارم شیرازی از مراجع تقلید قم، روز سه شنبه در دیدار جمعی از طلاب اصفهان بر رعایت سه عامل مهم پشتكار، نظم و خلوص نیت در كارها تأكید كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حضرت آیت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رعایت پشتكار، نظم و خلوص نیت

حضرت آیت الله  مكارم شیرازی از مراجع تقلید قم، روز سه شنبه در دیدار جمعی از طلاب اصفهان بر رعایت سه عامل مهم پشتكار، نظم و خلوص نیت در كارها تأكید كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حضرت آیت الله مكارم شیرازی در این دیدار با اشاره به اهمیت علم در اسلام گفت: اساس و پایه بعثت و نبوت علم و دانش است آن‌هم در محیط تاریك و ظلمانی جاهلیت. خداوند پیامبر را مبعوث كرد تا تعلیم كتاب و حكمت كند و تزكیه نفوس و پاك‌سازی قلوب را انجام دهد.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم هدف از آفرینش انسان‌ها را نیز علم عنوان كرد و افزود: قرآن می‌فرماید: خداوند زمین و آسمان را آفرید تا انسان علوم و دانش‌ها از این عالم فرا گیرد و به عظمت خداوند پی ببرد.
وی با بیان والایی ارزش خون شهدا، اهمیت قلم علما را بیش از آن ارزیابی كرد و توضیح داد: طلاب علوم دینی باید خداوند را شاكر باشند زیرا این توفیق نصیبشان شده است كه در راه كسب علوم دینی قدم بردارند. شما سرباز امام عصر (عج) و شاگرد امام صادق (ع) و امام باقر (ع) هستید.
حضرت آیت الله مكارم شیرازی رمز موفقیت را در پشت كار، نظم و اخلاص نیت برمشرد و تصریح كرد: دنیا و آخرت را بدون زحمت به كسی نمی‌دهند. باید همیشه در كارها نظم حاكم باشد. اگر در كارها نظم وارد شود پیشرفت حاصل می‌شود. نیت‌ها را هم خالص كنید، هرچه نیت‌ها خالص‌تر باشد پیشرفت شما سریع‌تر است.
وی اضافه كرد: افرادی با استعداد در حوزه بودند ولی پیشرفت نكردند در عین حال اشخاصی هم متوسط بودند كه با پشت كار و خلوص نیت به مقاماتی رسیدند.
وی در پایان ابراز امیدواری كرد در شرایط امروز كه جامعه بیشتر از هر زمان دیگری به طلاب علوم دینی و مبلغ نیازمند است در حوزه‌های علمیه طلابی محقق، نویسنده و عالم تربیت شوند.