تبیان، دستیار زندگی
ست   رییس بنیاد بین‌المللی غدیر در خصوص جایگاه جمهوریت در نظام اسلامی گفت: در جمهوری اسلامی برای مردم بهترین قیمت و بیشترین اعتبار را قائلیم و حتی آنان كه منحرفند هم ارزشمند هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جمهوری اسلامی برای مردم بیشترین اعتبار را قائل است

رییس بنیاد بین‌المللی غدیر در خصوص جایگاه جمهوریت در نظام اسلامی گفت: در جمهوری اسلامی برای مردم بهترین قیمت و بیشترین اعتبار را قائلیم و حتی آنان كه منحرفند هم ارزشمند هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا ، آیت الله خزعلی در حاشیه گردهمایی مسئولان عقیدتی سیاسی و فرهنگی نیروهای مسلح صبح امروز یكشنبه در جمع خبرنگاران و در محل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پاسخ به سؤالی مبنی بر این كه افرادی كه می خواهند به مجلس خبرگان راه پیدا كنند باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند،اظهار داشت: این مجلس برای انتخاب رهبر است و رهبر نیز به معنی‌ جانشینی امام خمینی (ره) است، بنابراین خبرگان باید در اجتهاد و عدالت كامل باشند و تا عدالت آنان به دست نیاید راهی به این مجلس ندارند.
وی با بیان این كه مجلس خبرگان مربوط به اشخاص نیست، بلكه در رابطه با كشور است،تصریح كرد: این مجلس به نقطه‌های پایین و نهادهای پایین تعلق ندارد،بلكه شامل قله و نقطه فوقانی است، بنابراین افرادی باید در آن حضور یابند كه به آن نقطه فوقانی انس داشته، عادل و مردم دوست باشند، ولی اگر سوابق ناجوری دارند زحمت نكشند.
دبیركل بنیاد بین‌المللی غدیر در خصوص جایگاه جمهوریت در نظام اسلامی خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی قبلاً حكومت اسلامی بود و بعد امام فرمود جمهوری اسلامی شود كه و به این معنی است كه حتما اسلامی باشد و مردم باید رضایت داشته باشند.
وی افزود: با این كه انحرافاتی واقع شده، ولی برای مردم بهترین قیمت و اعتبار را قائلیم و حتی آنان كه منحرفند هم ارزشمند هستند كه ان شاء الله یك روز بیدار می‌شوند.