تبیان، دستیار زندگی
رد  حجة الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر در خطبه های این هفته نماز جمعه با تاكید بر فرصت به دست آمده پایتخت فرهنگ جهان اسلام گفت: برای معرفی چهره اسلام ، تشیع و انقلاب اسلامی به جهانیان در این سال بیش از پیش باید تلا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از فرصت پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای نشان دادن چهره واقعی تشیع باید استفاده كرد

حجة الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر در خطبه های این هفته نماز جمعه با تاكید بر فرصت به دست آمده پایتخت فرهنگ جهان اسلام گفت: برای معرفی چهره اسلام ، تشیع و انقلاب اسلامی به جهانیان در این سال بیش از پیش باید تلاش كنیم.

به گزارش خبر گزاری شبستان از اصفهان ، امام جمعه موقت اصفهان با محكوم كردن جنایات و اقدامات تروریستی در كشور عراق كه منجر به شهادت جمعی از زائران در كربلای معلی شد گفت : عوامل و رد پای اصلی نا آرامی ها و بمب گذاری های اخیر را می توان در بقایای رژیم بعثی در نیروهای اشغالگر آمریكا جستجو كرد.
حجة الاسلام والمسلمین رهبردر بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به معرفی اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام افزود : افتخار بزرگی نصیب این شهر شده و این سال فرصت مناسبی است تا مردم و مسئولان استان ، برای معرفی توانمندی های این شهر چهره اسلام ، تشیع و انقلاب اسلامی به جهانیان بیش از پیش تلاش كنند.
امام جمعه موقت اصفهان ، با بیان آیات احادیث و روایاتی درخصوص رابطه عدالت و تقوی درحكومت اسلام ، اظهار امیدواری كرد : درگزینش و انتخاب مسئولان و همچنین حفاظت از بیت المال از توصیه های امیر مؤمنان حضرت علی (ع) بهره گرفت و با انتخاب افراد با تقوی ، دلسوز وآگاه ، مسا ئل و معضلات مختلف اجتماعی و فرهنگی در جوامع اسلامی بر طرف شود.
خطیب جمعه اصفهان با تشریح ویژگی های لایحه بودجه سال 85 كشور گفت : لایحه بودجه سال آینده بر مبنای محرومیت زدایی ، توسعه كشاورزی و صنعتی ، شكوفایی و رشد اقتصادی و توجه ویژه به كارمندان و اقشار آسیب پذیر جامعه ، تدوین و تنظیم شده است .
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تبریك اعیاد قربان وغدیر خم به عموم مسلمانان 16 دیماه سالروز شهادت شهدای هویزه و جمعی از زائران خانه خدا را گرامی داشت و افزود : ماجرای تاریخی كشف حجاب رضاخانی در 17 دیماه از جمله موضوع های مهمی است كه ، با پیروزی انقلاب اسلامی نیز این لكه ننگ با حضور مؤثر زنان مؤمن وباحجاب در عرصه های مختلف ، از میان رفت.
حجة الاسلام والمسلمین رهبر از عموم مردم انقلابی و مسئولان خواست در شرایط كنونی بیش از پیش با مظاهربد حجابی و بی بند وباری كه برگرفته از تهاجم فرهنگی دشمن است مقابله كنند.